Avatar billede Temco Professor
14. maj 2021 - 16:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gendanne backup i app

Har en app der hedder Diaro (dagbogsapp benyttet til journaloptegnelser) hvor jeg vil gendanne en backup af indholdet.

Jeg kan ikke gendanne backuppen fra programmet. Under "Sikkerhedskopier & gendannelse" kan man vælge mellem SD KORT og DROPBOX (hvor jeg har backup liggende). Men når jeg vælger DROPBOX får jeg bare en blank side.
Ved jeg godt ingen der ikke kender appen kan forholde sig til. Vil sådan set også bare sige jeg ikke kommer videre den vej.

Det var så min mening at flytte backuppen manuelt. Men modsat i min gamle S7 kan jeg på S21  i "Internt lager" ikke se den tilhørende mappe. Altså programmets mappe. Den er der helt sikkert ikke. Hvor mon så?
Avatar billede INK Ekspert
14. maj 2021 - 16:58 #1
Har du installeret Dropbox og er du logget ind?
Avatar billede Temco Professor
14. maj 2021 - 17:16 #2
Havde den i forvejen på både computer mobil. Er også logget ind.
Avatar billede Temco Professor
14. maj 2021 - 18:34 #3
Er klar over det nok mest sandsynligt er support der skal løse det her. Har også skrevet til dem.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. maj 2021 - 23:41 #4
Jeg kender ikke Diaro, men lige et par spørgsmål.

Når du åbner dropbox på din S21, kan du så se filen med back-up?

Hvis du kan det og åbner appen Diaro, bliver der så ikke vist et ikon med en pil nedad?

Hvis du har et sådant ikon, burde filerne kunne hentes ned på din S21 og de nødvendige mapper bør oprettes automatisk, når filerne hentes ved at trykke på ikonet.
Avatar billede Temco Professor
15. maj 2021 - 00:38 #5
Når du åbner dropbox på din S21, kan du så se filen med back-up?

Ja. Men det er ikke en placering der er bestemt at programmet. Men en mappe jeg har selv har oprettet til løbende manuelt at placere backups i.
Standard er vist at den tager backup og placere i en sky. Men den slags bruger jeg ikke. Og jeg har før, på S7, gendannet en backup.

[i] Hvis du kan det og åbner appen Diaro, bliver der så ikke vist et ikon med en pil nedad? [i/]

Nej. Der er kun de to faneblade. SD KORT (hvilket S21 ikke har) og DROPBOX. Når jeg vælger den, ser jeg bare en tom side. Og ingen valgmuligheder
Avatar billede Temco Professor
15. maj 2021 - 00:50 #6
Jeg har fundet ud af det. Eller rettere, fik løsning foræret.

Siden jeg sidst kiggede, har den taget en automatisk backup og uploadet den til Dropbox. Så kunne jeg se hvor og i hvad den skal ligge for at den kan finde den.
Avatar billede Temco Professor
15. maj 2021 - 00:54 #7
Fortsætter nu alligevel med manuel backup. Den begyndte at uploade alt muligt andet fra min computer. Uden jeg har bedt om det. Bryder mig ikke om at have alting - især  private - ligge derude og flandre. Hellere backup på ekstern harddisk.
Avatar billede Temco Professor
15. maj 2021 - 00:54 #8
liggende
Avatar billede Temco Professor
15. maj 2021 - 02:21 #9
Ja og det er igen noget sludder. kan netop ikke gøre det manuelt, når jeg ikke kan finde mappen.
Virkelig skidt. Kan ikke finde ud af det med Dropbox. Er Dario logget på den hele tiden, begynder den at uploade andre ting også. Det forstår jeg ikke.

Så må jeg jo logge på og af igen hver gang jeg skal tage og overføre en backup. Det bliver godt nok besværligt.
Avatar billede Temco Professor
15. maj 2021 - 16:04 #10
Det var brok. Ignorer det.