Avatar billede Liam9 Novice
14. maj 2021 - 20:41 Der er 1 løsning

Mærkelig horisontal linje

Hej, jeg har en Ux482 bærbar. Når jeg en gang i mellem spiller på den, så kommer der sådan nogle vandrette linjer/bølger på skærmen, som er irriterende at se på. Det er ved alle spil, men kun ved hurtige bevægelser. Jeg har prøvet at søge lidt på Google, men kan ikke finde en løsning.
//Liam
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2021 - 06:18 #1
Jeg spiller ikke men streamer og vil sikkert ikke få dit problem kun ved dette.

Har dog kigget lidt på det du oplever, og der er en indstilling i kontrolpanelet på grafikken der hedder V Sync. Og er den ikke aktiv kan det du oplever ske.
Måske du skulle se om du har mulighed for denne indstilling i softwaren til dit grafik kort. Jeg har fundet et billede med Nvidia hvor man kan se denne indstilling.
https://images.nvidia.com/geforce/sites/default/files-world/vsync-controlpanel.jpg
Aktiverer man V Sync kan det dog gå ud over det der hedder "Frames pr second" (FPS) der er en vigtig del når man spiller.
Men du må prøve at se om du kan finde indstillingen og om det har negativ indvirkning hvis du aktiverer den.