Avatar billede kris75 Mester
15. maj 2021 - 15:04 Der er 2 kommentarer

Flash spil i Windows 10 (2021)

Hej
Efter at Adobe flash er blevet udfaset, hvordan er det så muligt at spille ældre spil på en Windows 10 maskine? Findes der en evt emulater eller lignende man kan spille spillene igennem?
På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2021 - 16:26 #1
du kan lave en virtuel maskine med fx windows xp, og køre dens spil direkte fra win10 - hvis du vil.
https://www.virtualbox.org/
alt gammelt kan køres på den måde, fx 16bit spil - du kan også lave en ren DOS maskine. På din win10 fylder den kun den plads, som programmer og data fylder, selvom du laver en 'disk-plads' på 50gb.
Avatar billede kris75 Mester
15. maj 2021 - 16:59 #2
Super, det prøver jeg. Tak for hjælpen :-)