Avatar billede hclisbedsted Seniormester
17. maj 2021 - 08:06 Der er 42 kommentarer

lukning af p.c.

jeg har et problem med min pc ,når jeg vil lukke ned går det fint fire-fem eller seks gange , så kommer der en meddelelse -klassen er ikke registreret- så må jeg afbryde strømmen  , så går der igen ca seks gange så kommer denne meddelelse igen , sådan har det været den sidste måned , er der nogen der har en løsning på dette problem?
m.v.h.---H:C:
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 10:16 #1
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
det kan godt tage nogen tid.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 10:25 #2
Ser sådan ud.
https://ibb.co/N9wCRYv
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
17. maj 2021 - 15:09 #3
jeg er ikke så sikker idet med pc , når jeg får windows power shell frem kommer der 5 linjer , du skriver højre klikke , kupere og sætte ind , det kan jeg ikke og hvor skal det sættes ind?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 15:20 #4
Jeg plejer at markere dem alle højreklikke på dem og vælge kopier
derpå åbne PowerShell og sætte ind.
https://ibb.co/R2b1nGV
Du kan også gøre det med en kommando ad gangen.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
17. maj 2021 - 16:30 #5
windows power shell
copyright (c)microsoft corporation . all rights reserved
try the new cross,platform powerShell https:// aka.ms /ms /pscore6
ps c :`windows/system32

det er hvad der kommer når jeg vælger windows power shell (admin)
de fire linjer med dism.exe med mere kommer ikke frem
hvordan sætter jeg ind i power shell, er det ikke en hjemmeside hvor jeg ikke kan sætte ind
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 17:01 #6
Ja sådan skal den jo også se ud og når du så her højreklikker og set ind så kører det jo. Når du har kopieret dem så ligger de jo i din udklipsholder så er det blot at sætte dem ind.
https://ibb.co/9pBV9yn
Avatar billede Mikael Ekspert
17. maj 2021 - 17:32 #7
poko vedr. 2 & 4 ???

Det skulle jeg da også lige prøve.
Men jeg får ikke samme resultat ved at vælge PowerShell "admin" som du viser ??
Faktisk bare samme resultat, som ved PowerShell (Uden admin)
Se billedet.
https://i.imgur.com/wfOcif4.png

Min computer:
Win 10 home 64 bit og opdateret til 20H2 (19042.985)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 17:48 #8
#7 Du har jo ikke kopieret noget og sat ind!
det du viser er jo blot PowerShell.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 17:56 #9
Har jo lavet dette mange gange
https://ibb.co/JcbTRM2
Avatar billede Mikael Ekspert
17. maj 2021 - 18:05 #10
#8 og 9.. Nej jeg har jo ikke noget at kopier som du viser. ???
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 18:11 #11
Kig i #1
eller her.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Avatar billede Mikael Ekspert
17. maj 2021 - 18:18 #12
#poko.. Har fattet det nu.. ;) Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2021 - 18:23 #13
#7 Du er vel logget på pc som admin og har måske  kun den konto på pc, og derfor bliver udgangspunkt det samme

#5 Kan forklaring her hjælpe dig?
https://ibb.co/kcKvpwV
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2021 - 18:28 #14
Og når jeg bruger Powershell selv, så kører jeg kun en linje ad gangen og lader den køre færdig før næste linje sættes ind på samme måde.
Avatar billede Mikael Ekspert
17. maj 2021 - 18:29 #15
#13.. Ja er logget på som admin og har kun den konto..
(Og "lokal" hvilket ikke burde give forskel) ??
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 18:30 #16
Til orientering så kopierer jeg hele gruppen og sætter ind
Det har jeg gjort lige siden em Microsoft ansat lærte mig det.
Avatar billede Mikael Ekspert
17. maj 2021 - 18:32 #17
Jeg læste svaret/billedet fra poko i #2 som, at det billede skulle komme, når jeg valgte "PowerShell" admin. Min fejl40 ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2021 - 18:34 #18
#16 Okay.
Det vil jeg da prøve næste gang
Tak for tip.:-)
Avatar billede Mikael Ekspert
17. maj 2021 - 18:38 #19
Kender slet ikke "PowerShell" Tanker mest OK benzin i den lokale Brugs ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2021 - 18:41 #20
#19 PowerShell er det bedste værktøj Microsoft har lavet.
Den kan fjerne stort set alt det man ikke ønsker i en standard Windows 10 Installation af ekstra programmer, så der kun er Windows 10 tilbage ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 18:42 #21
# 19 PowerShell er en afløser af CMD men behersker flere typer kommandoer.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
19. maj 2021 - 08:33 #22
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
det kan godt tage nogen tid.

jeg prøver og prøver , men jeg kan ikke få ovenstående frem , der kommer kun dette og så kan jeg ikke komme videre.

windows power shell
copyright (c)microsoft corporation . all rights reserved
try the new cross,platform powerShell https:// aka.ms /ms /pscore6
ps c :`windows/system32
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2021 - 08:49 #23
Du har dette i udklip holderen.

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow

Så går du ind i PowerShell for enden af linjen der slutter med system 32. Her højre klikker du og vælger sæt ind  og trykker enter. Så bør processen starte op.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2021 - 09:58 #24
Hej H:C:
Det der med Bedsted i dit logo henviser det til en landsby mellem Hellevad og Løgumkloster???
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
19. maj 2021 - 10:21 #25
jeg bor i Bedsted Thy.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2021 - 11:04 #26
Ok. Der havde ellers ikke været så langt.
Har du aldrig kopieret noget og sat det ind f.eks. i et Word dokument ?
dette foregår på samme måde når du har valgt kopier ligger det i din såkaldte udklipsholder! Derpå holder du musen  lige efter C: Windows/system32 og højreklikker på musen og så sættes det ind.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
19. maj 2021 - 14:14 #27
ja, det var jo en skam , jeg er godt nok gammel sønderjyde ( fra christiansfeld) men har boet i thy siden 1961.
jo jeg kender godt nok det med at kupere , maker , tage en kopi og sætte det ind et andet sted men jeg må gøre noget forkert , når jeg trykker på Windowstasten og x så kommer det her frem

windows power shell
copyright (c)microsoft corporation . all rights reserved
try the new cross,platform powerShell https:// aka.ms /ms /pscore6
ps c :`windows/system32

så kan jeg ikke komme videre , når jeg højreklikker sker der ingenting uanset om jeg markerer eller ikke makerer og uanset hvor jeg holder musen lige efter 32 eller et andet sted ?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2021 - 14:50 #28
Du skal jo kopiere Teksten åbne PowerShell og sætte ind.
https://ibb.co/5Tn1WS2
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
19. maj 2021 - 16:27 #29
Der er noget galt med min PC eller mig , den tekst ( Dism exe) som står 4 x lige efter hinanden som vises i  https : ibb .co/5 Tn1 Ws2 , det kommer ikke frem på min PC uanset hvad jeg prøver.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
19. maj 2021 - 16:32 #30
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow

det er det her jeg ikke kan få frem
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2021 - 16:45 #31
Sikke noget sludder du kan jo kopiere dem og sætte dem ind her på siden.
så må du jo også kunne sætte dem ind i PowerShell.
Hundredevis af andre har jo kunnet.
og det er meget brugt.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2021 - 17:25 #32
Skærm optagelse til de andres tråde: https://youtu.be/ZXkzyMN0Jek

______________
Andet løsning:

Hent seneste Windows 10 version 21H1 med "Værktøjet," og opgrader til Windows 10 version 21H1 som er frigivet siden 18 Maj 2021.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2021 - 17:57 #33
Hov, jeg har bemærket teksten til DISM er forkert.

Bruge disse:

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2021 - 18:19 #34
#33
På hvilken måde forkert?
Disse kommandoer er modtaget fra Microsoft.
https://ibb.co/r6cj1M4
Og de opfylder til fulde deres opgave!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2021 - 06:35 #35
#34 Jeg er enig. Kunne godt tænke mig at høre fra Jørgen hvori forskellen ligger i hvad der sker mere ved at undlade .exe i kommandoen?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2021 - 06:59 #36
Det kan være at man fik instruktioner fra Microsoft, men dette er vel dokumenteret på deres Hvordan man benytter DISM fra deres egen dokumentationer og exe er benyttet hvis eksempel afbildningen er på virtuelt eller monteret afbildning, men venlig hilsen, stop med at kritisere nogen og lave en hekse-jagt, når jeg selv studere disse:

Liste af deres afbildning på monteret eller på virtuel kommando instruktioner, ja, det du skrev vil virke, teknisk set, men igen, smag og behag:
https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/use-dism-in-windows-powershell-s14

Men jeg vælger deres instruktioner, navnlig reparation af Windows afbildning har således instruktioner:

https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/repair-a-windows-image

-Hopper af tråden og god dag!
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2021 - 08:02 #37
Jeg har svært ved at bruge teknisk Engelsk. Indrømmet Jeg har stort set kun sjældent brugt mit skole Engelsk siden Gymnasiet.
men til sammenligning ser jeg ingen forskel!
https://ibb.co/1myJGMw
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2021 - 17:31 #38
#36 Jørgen B.
Det var absolut ikke nogen kritik overhoved og slet ikke ude på at udstille dig på nogen måde.
Jeg blev bare nysgerrig på, om udelukkelse af .exe gav en bedre kontrol af Windows.
Kan se at poko1 har kørt begge metoder uden det gav andre resultater dog.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
21. maj 2021 - 17:04 #39
Jubi---nu lykkedes det , jeg brugte den hvor  ;exe; er udeladt , om det har nogen betydning ved jeg ikke ,men nu vil tiden vise om det har hjulpet . tusind tak for hjælpen ---m.v.h.--H.C.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2021 - 17:09 #40
Fortæl her om det stadig kører om nogle dage.👍😊
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2021 - 17:29 #41
#39 Spændende læsning synes jeg. Holder det så er #33 jo løsningen på dit problem :-)
Og tankevækkende synes jeg at det kører uden .exe.
Et skulderklap til Jørgen B. for tip herfra :-)

Har du kun Windows på den nævnte pc her? Er det Home eller Pro den kører?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2021 - 18:38 #42
Hej Microsoft.
DISM / og DISM.exe /

Er der nogen der kan fortælle mig forskellen? på forhånd tak
/Poul-
Hej. Poul.
Microsoft Community

Dave har svaret på dit spørgsmål, DISM / og DISM.exe /,.
Jeg er Dave, Microsoft rådgiver, jeg vil hjælpe dig med dette.

Den eneste forskel mellem det øverste sæt kommandoer og det nederste sæt er, at du udtrykkeligt har tilføjet .exe til DISM, hvilket absolut ikke gør nogen forskel for de faktiske kommandoer, de er nøjagtig de samme kommandoer.