Avatar billede IrisLF Juniormester
19. maj 2021 - 14:08 Der er 2 kommentarer

Udfordringer med at konvertere .sav fil (spss)

Hej alle eksperter derude

Jeg skal åbne og hente nogle data fra en .sav fil.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg enten kan åbne eller konvertere en .sav fil (spss) til andet filformat - uden at have licens til den officielle software?

"krydsede fingre" og pft. :-)

//Iris
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2021 - 14:38 #1
Der er vist ikke nogen hemmeligheder i en .sav fil.  I hvert fald har jeg læst om, men aldrig prøvet, at åbne .sav filer i Python. Jeg ved ikke om dette er den bedste beskrivelse, men jeg kan ikke huske hvor jeg så det henne oprindeligt:  https://www.marsja.se/how-to-read-write-spss-files-in-python-pandas/