Avatar billede Peter Guru
22. maj 2021 - 12:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Asus router

Min RT-AX88U har fået Merlin firmware versionen, men bortset fra det så skal den opgraderes næsten ugentligt - mest noget med AiMesh.

Det er vel ikke kun min Asusrouter der har det sådan?
Avatar billede INK Ekspert
22. maj 2021 - 12:58 #1
Så vidt jeg kan se på hjemmesiden er der en månedlig firmwareopdatering.
https://www.asus.com/dk/Networking-IoT-Servers/WiFi-6/All-series/RT-AX88U/HelpDesk_Download/

Har ikke selv en ASUS router (endnu).
Avatar billede Peter Guru
22. maj 2021 - 13:16 #2
Min router har opdateret tre gange i formiddag?
Avatar billede Peter Guru
22. maj 2021 - 18:39 #3
Efter alle de opdateringer er der konstant rødt lys i wanlampen og jeg har resat routeren, men det har ikke hjulpet. Kablet røg over i min trofaste Zyxel router som virkede med det samme. Jeg har også set i dette forum at Asus ikke ligefrem blev anbefaldet. Jeg har en asus app og her stod at der sørme var en opdatering...

Der var ikke en cd med.
Avatar billede Peter Guru
01. juni 2021 - 17:19 #4
Routeren er modtaget hos leverandøren og nu vil de lige kigge på den i serviceafdeilingen. Jeg får sikkert en sprit ny. Sådan plejer det at være.
Avatar billede Peter Guru
08. juni 2021 - 19:25 #5
Om ca. 5 dage modtager jeg en spritny router - jeg har s/n på den "gamle".
Avatar billede Peter Guru
22. juni 2021 - 15:33 #6
Så er routeren Asus RT-AX88U nummer to returneret og jeg har bedt om en RT-AX86U. Det må være muligt at finde en model der duer mere end 14 dage og der kommer IKKE Merlin på!

Hvis det kan interessere nogen….
Avatar billede Peter Guru
22. juni 2021 - 15:36 #7
Så er routeren Asus RT-AX88U nummer to returneret og jeg har bedt om en RT-AX86U. Det må være muligt at finde en model der duer mere end 14 dage og der kommer IKKE Merlin på!

Hvis det kan interessere nogen….
Avatar billede Peter Guru
11. juli 2021 - 15:21 #8
Jeg har nu fået en RT-AX 86U og den har virket fra dag 1 og der ikke Merlin på!