Avatar billede Nadia Praktikant
24. maj 2021 - 17:11 Der er 4 kommentarer

Slettede dokumenter

Hej,
Jeg er på en eller anden måde kommet til at slette mange af mine dokumenter, også fra papirkurven. Er der nogen som helst chance for, at de kan gendannes og jeg kan få dem tilbage. Det er nemlig skolerelaterede-dokumenter jeg netop skal bruge til eksaminer.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe!!!

Mvh Nadia.
Avatar billede INK Ekspert
24. maj 2021 - 17:28 #1
Hvis du regelmæssigt tager backup med TimeMachine, kan de findes der. Hvis du ikke tager backup, har slettet og derefter tømt papirkurven, så er de nok væk.
Hvis du har en anden Mac til rådighed, kan den tilsluttes din Mac indstillet som harddisk. Og med et gendannelsesprogram kan man måske hvis man er meget heldig finde dine filer. I så fald skal du straks slutte med at bruge din Mac, så filerne ikke overskrives.
Avatar billede Nadia Praktikant
24. maj 2021 - 17:40 #2
Årh jeg har godt nok ikke taget en backup med TimeMachine :((
Hvordan virker det, hvis jeg har en anden Mac til rådighed?
Er der nogle gode og sikre gendannelsesprogrammer?
Avatar billede INK Ekspert
24. maj 2021 - 18:05 #3
Læs dette link
https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchlp1443/mac

Sådan skal de to Macs tilsluttes.

Har ikke selv erfaring med recovery programmer på Mac, men se dette link:
https://7datarecovery.com/best-recovery-apps-mac/

For at gendanne filer skal man nok anvende et købeprogram, men de gratis udgaver kan anvendes til et preview af filerne. Hvis du ikke selv er erfaren Macbruger, så ville jeg foreslå du finder én der kan hjælpe.
Avatar billede Nadia Praktikant
24. maj 2021 - 18:28 #4
Det vil jeg lige prøve at kigge på, mange tak for hjælpen.