Avatar billede mort1 Ekspert
26. maj 2021 - 15:08 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Oversætter websider til dansk :-(

Min pc er begyndt på at oversætte engelske websider fra engelsk til dansk, når jeg åbner dem - Det er jeg, for at sige det mildt, ikke ret glad for.
Jeg har selvfølgelig "klikket" et forkert sted, men hvor, og hvad gør jeg for at komme tilbage til standarden - altså ikke oversætte automatisk.
Ved ikke om det sker i Windows eller i Google.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
26. maj 2021 - 15:10 #1
Hvilken browser?
Avatar billede mort1 Ekspert
26. maj 2021 - 15:34 #2
Edge
Avatar billede ebea Ekspert
26. maj 2021 - 16:19 #3
Højreklik på siden, og vælg i menuen (oversæt).
Avatar billede mort1 Ekspert
26. maj 2021 - 17:09 #4
#3 ebea - Tak for dit indspark, men når jeg gør det du foreslår, så får jeg tilbuddet "Oversæt til dansk" - Det er netop det jeg IKKE vil have.
Avatar billede klaudi Ekspert
26. maj 2021 - 17:17 #5
Prøv at gå til Indstillinger (de 3 prikker oppe til højre) find punktet Sprog og derefter
Tilbyd at oversætte sider, der er på et sprog, som jeg ikke kender, og slå det fra der, hvis det altså er aktiveret!
Avatar billede mort1 Ekspert
26. maj 2021 - 17:37 #7
Tak for hjælpen
Avatar billede ebea Ekspert
26. maj 2021 - 18:19 #8
#4 - Hvis du havde fulgt "det helt til dørs", så oppe i toppen af menuen, efter du højreklikkede på siden, ser du oversættelses ikonet, og det klikker du på, hvorved du kan vælge at sætte oversættelsen tilbage til det oprindelige.
Men du fik løst det en anden vej rundt, og det er det vigtigste.
Avatar billede mort1 Ekspert
26. maj 2021 - 19:11 #9
#4 - Det er muligt, at du har ret, men jeg kan ikke noget sted se det nævnte oversættelses ikon, efter højreklik
Avatar billede ebea Ekspert
26. maj 2021 - 19:49 #10
#9 - Helt oppe i toppen (adresse linjen), viser om en side er oversat!
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2021 - 20:04 #11
Normalt, hvis det allerede er oversat og sat som standard, men kan ikke se oversættelses-ikonet, kan man fremtvinge oversættelse ved hjælp af højreklik af musen. 'Oversæt til....'/Translate to....'.

Herefter kan man på adresse-boksen se oversættelses-ikonet og her kan man rette det.

Det andet er ved at gå til Sprog / Languages på Indstillinger som det var påpeget :-D

Godt, at det lykkedes for dig.