Avatar billede camsti Seniormester
27. maj 2021 - 11:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lopslag i flere faneblade

Jeg vil gerne have lopslag i flere faneblade

Jeg har prøvet med noget i den her stil men det funker ikke rigtigt:

=HVIS.FEJL(VLOOKUP(A5, 21g1!$A$1:$p$4, 11, FALSE), HVIS.FEJL(VLOOKUP(A5, 21g2!$A$1:$p$40, 11, FALSE), "Not found"))

Groft oversat: Den skal kigge efter indholdet i A5 i fanebladet 21g1 og returnere værdien i kolonne 11.
Lykkes det ikke, skal den kigge videre i faneblad 21g2 osv.

Kan en gennemskue hvad jeg gør forkert?
Avatar billede finb Ekspert
27. maj 2021 - 12:21 #1
måske:
=HVIS.FEJL(VLOOKUP(A5, 21g1!$A$1:$p$4, 11, FALSE); HVIS.FEJL(VLOOKUP(A5, 21g2!$A$1:$p$40, 11, FALSE), "Not found"))
Avatar billede camsti Seniormester
27. maj 2021 - 12:42 #2
Den virkede ikke, men den ledte mig på sporet:

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A4;'21g1'!$A$1:$P$40;11;FALSK);HVIS.FEJL(LOPSLAG(A4;'21g6'!$A$1:$P$40;11;FALSK);"FEJL"))

Jeg har ikke helt styr på hvornår Excel gerne vil have adskilt tingene med et , eller med et ;
Så din løsning virker faktisk alligevel når blot man benytter ; de rigtige steder :)
Avatar billede ebea Ekspert
27. maj 2021 - 12:42 #3
Du kan som udgangspunkt, ikke blande dansk og engelsk Excel i din formel, som du har gjort i dit eks.
Avatar billede camsti Seniormester
27. maj 2021 - 12:51 #4
Præcis ebea det er bla. det der går galt .. Men hvorfor MS så har besluttet at der skal være forskel på formler afhængig af sprog kan jeg ikke gennemskue. Man skulle dog synes at formler burde være en standard uafhængig af sprog ...
Avatar billede ebea Ekspert
27. maj 2021 - 13:37 #5
#4 - Det er ikke kun at du bruger , hvor det skal være ;  men du bruger f.eks. HVIS.FEJL  og VLOOKUP i samme formel.

Og HVIS.FEJL er fra en dansk Excel, og VLOOKUP er fra engelsk Excel
Avatar billede camsti Seniormester
27. maj 2021 - 13:54 #6
Godt set .. Og noteret :)