Avatar billede imma Forsker
27. maj 2021 - 12:43 Der er 18 kommentarer

hver gang jeg højreklikker på en fil - så lukker den

Hejsa, hver gang jeg højreklikker på en fil så lukker den ned.. nogen der ved hvad der sker ?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2021 - 12:58 #1
Er det W10?
Er det i Stifinder du højreklikker?
Avatar billede imma Forsker
27. maj 2021 - 13:56 #2
Ja w10
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2021 - 14:21 #3
Får du en menu op, hvis du højreklikker på fx et ikon på skrivebordet?

Eller har du andre muligheder for at tjekke om højreklik overhovedet virker.

Ikke for noget, men kan det være din mus, der ikke virker efter hensigten :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2021 - 17:46 #4
Hvad sker der hvis du venstreklikker på den?

Gå i søg og skriv PowerShell og kør den som administrator.
skriv dette ind efter system32 nederst og tryk enter.
sfc /scannow
(bemærk mellemrum mellem c og /)
Ændrer det noget?
Avatar billede KHN Guru
28. maj 2021 - 07:39 #5
Prøv at ryd oversigt i stifinder

1) Venstreklik på lup (nederst til venstre på processlinjen) og Skriv i boks: kontrolpanel og venstreklik på åben.

2) Venstreklik på Indstillinger for Stifinder og venstreklik på Ryd oversigten i Stifinder og venstreklik på OK - og se om det så virker.
Avatar billede imma Forsker
28. maj 2021 - 09:10 #6
nu prøver jeg lige det scan i powershell - og så bagefter indstillinger for stifinder.. det virker som om den gemmer på onedrive eller noget.. måske det der går galt... men det er ikke noget med musen, den lukker ned både med mus og mousepad..
Avatar billede imma Forsker
28. maj 2021 - 09:18 #7
nope lukker stadigvæk fuldkommen ned
Avatar billede KHN Guru
28. maj 2021 - 09:29 #8
Avatar billede imma Forsker
28. maj 2021 - 09:34 #9
Det er åbenbart hele skrivebordet der er som onedrive.. vil bare have det til at fungere som almindelkig harddisk.. er frisk på at kyle onedrive væk kan man det
Avatar billede imma Forsker
28. maj 2021 - 09:43 #10
jeg sletter onedrive - det tror jeg er vejen frem.. tak forhjælpen
Avatar billede imma Forsker
23. juni 2021 - 10:05 #12
det hjalp ikke - kan stadigvæk ikke højreklikke uden at systemet lukker ned.. altså lukker stifinder ned..
Avatar billede imma Forsker
12. august 2021 - 14:19 #13
øv øv
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2021 - 18:18 #14
gå i søg og skriv enhedshåndtering. Har du anmærkninger herinde på drivere at de ikke virker ok?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2021 - 12:24 #15
Lyder samme problem som jeg oplever.

Jeg fandt en tråde at dette er fordi lokal brugerprofil blevet korrupt, så du er nød til at lave nyt.

Jeg er selv i gang med at lave nyt Windows 10 bruger, og hvis det ikke hjælper, kan man altid nulstille Windows 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2021 - 12:52 #16
Eller måske en "In Place Upgrade" så man beholder filer og programmer.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2021 - 13:04 #17
Ja, lyder mere fornuftigt for dette emne her.

Siden jeg har alt på andet partition, er det let gennemgang for mig.
Avatar billede kurtba Ekspert
13. august 2021 - 22:33 #18
Jeg har delvist samme problem og har haft det i flere år uden en løsning.
Hvis det er som hos mig, så er det kun når jeg i Stifinder højreklikker på en fil eller mappe i venstre vindue. Det sker aldrig i højre vindue.
Så jeg bruger kun venstre vindue til at få det jeg skal arbejde med over i højre vindue, så har jeg ikke problemet. Og det kan jo gøres udelukkende med venstreklik i venstre vindue.