Avatar billede torben lind Forsker
29. maj 2021 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Tilføje link adresse til billede

Hej allesammen.
Jeg har nogle billeder hvor jeg kunne tænke mig at tilføje en Link adresse til billedet før det bliver sendt på mail til en person.
Det skal virker på den måde at jeg tilføjer en link adresse sammen med billedet og personer der modtager billedet klikker på det og der åbnes en hjemmeside hvor billedet ligger.Kan man gøre dette på nogle måder.
Med venlig hilsen
Torben
Avatar billede perwolf Forsker
29. maj 2021 - 14:16 #1
Ikke direkte, men du kan lave en Word-fil, hvor du indsætter dine billeder, højreklikker på dem og tildeler dem et link, f.eks. https://eksempel.dk/billede1.jpg
Gem til sidst dokumentet som en pdf, og vedhæft dette i din mail
Avatar billede torben lind Forsker
29. maj 2021 - 19:11 #2
Hej perwolf.
Det virker fint,men jeg kunne ønske mig der var en måde,å ikke folk fik hele word skabelonen,men kun billedet,det mener du ikke er muligt eller hvad.
Avatar billede falster Ekspert
29. maj 2021 - 23:23 #3
Med Acrobat er det let at konvertere billedet til en pdf, hvori man så kan indsætte et link.

F.eks. definere hele billedet som usynligt rektangel med linket.

https://helpx.adobe.com/acrobat/using/links-attachments-pdfs.html

Om det kan gøres med andre pdf-programmer skal jeg ikke kunne side.

Men ikke/næppe med freeware - Adobe Reader osv.
Avatar billede falster Ekspert
29. maj 2021 - 23:31 #4
Du kan nok opnå næsten det samme med perwolfs forslag, hvis du sætter margener til 0 og tilpasser et brugerdefineret format (højde x bredde), der passer til billedets format.
Avatar billede torben lind Forsker
01. juni 2021 - 08:10 #5
Hej perwolf og falster.
Undskyld den sene tilbagemelding,jeg kom lige på en ekstra lang weekend,derfpr det sene svar.
Jeg brugte en blanding af begge Jeres svar,mange tak for hjælpen.
Torben