Avatar billede mort1 Ekspert
29. maj 2021 - 15:51 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ændre startside i Edge

Jeg har altid haft Google som startside/søgemaskine, og ønsker at fortsætte med det - Nu er det imidlertid pludselig (I do not know why) blevet Microsoft startside det popper op når jeg starter browseren (Edge), og jeg kan ikke ændre det, selv om jeg gør som jeg tror jeg plejer:
De tre prikker øverst til højre / Settings / On startup / Open specific page or pages / angiver "www.google.dk - hvorefter jeg lukker igen, men den åbner stadig den forkerte side, som ikke er angivet som startside.
Noget gør jeg forkert, men hvad?
Avatar billede mort1 Ekspert
29. maj 2021 - 15:57 #1
Kan se ErikHg har formuleret samme spørgsmål medens jeg har syslet med mit - Der er ingen grund til at svare os begge, så jeg følger med på de svar ErikHg forhåbentlig får.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. maj 2021 - 16:55 #2
Det var sikkert den popup, der ikke blev nærlæst…
Avatar billede mort1 Ekspert
29. maj 2021 - 17:38 #3
Claes57 - Det har du nok ret i, men det plejer ikke at være så udfordrende, at få skidtet tilbage til det "normale"
Avatar billede claes57 Ekspert
29. maj 2021 - 18:36 #4
Test lige - Alle Indstillinger (i windows)  / lige under dit ikon er 'webbrowsing'  og en 'gendannelse anbefales'  - den laver helt det samme med at kassere google.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2021 - 07:32 #5
Sådan vælger du startside i EDGE!
1. Tryk på de 3 prikker øverst til højre vælg indstillinger.
2. Marker ved start.
3. Marker Åbn en eller bestemte sider.
4. Vælg tilføj en ny side.
5. skriv hvilke og tryk tilføj.
https://ibb.co/dGzKcps
Avatar billede mort1 Ekspert
30. maj 2021 - 07:53 #6
poko1 - Tak for dit bud på en løsning, men som du kan se i mit spørgsmål, så er det lige præcis det der ikke virker.
"De tre prikker øverst til højre / Settings / On startup / Open specific page or pages / angiver "www.google.dk - hvorefter jeg lukker igen, men den åbner stadig den forkerte side, som ikke er angivet som startside".
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2021 - 08:01 #7
Har du prøvet at slette den og oprette den på ny og husket at vælge tilføj? det skulle jeg før det virkede.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2021 - 09:39 #8
jeg har et billede af synderen - husk at klikke på den nederste mulighed.
https://ibb.co/kccxLBn
Den dukkede op igen i dag på pc, så det er nok en feature, vi skal vænne os til at ignorere.
Avatar billede mort1 Ekspert
30. maj 2021 - 10:23 #9
#7 og #8 - poko1 - Det lykkedes ved at slette og genindsætte Google, som du skriver,  hvorfor det så skulle være nødvendigt? - Det snyder jo unægtelig, når www.google.dk allerede står hvor det skal stå.
claes57 - Jeg fik ikke prøvet dit forslag, men det er sandsynligt, at det er her fejlen er opstået - Den viste pub up er på det seneste dukket op jævnligt, så jeg må have klikket den øverste ved en fejl.