Avatar billede PJ67 Juniormester
31. maj 2021 - 16:38 Der er 10 kommentarer

Windows 95 År 2000-opdatering

Hej :-)

Da jeg interesserer mig for retrocomputere og forsøger at få bevaret så mange gratis softwareopdateringer til Windows 95 som muligt, vil jeg høre, om der er nogen, der kan hjælpe med denne opdatering på dansk? Både jeg og retromiljøet ville blive glade for det. Den blev udgivet på en gratis cd-rom i 1999 og indeholder tre opdateringer (.exe-filer).

Den kan findes på engelsk på nettet, men den virker ikke med den danske version af Windows 95. Det har jeg selv afprøvet. Jeg ved den findes, da en dansker for over ti år siden tilbød den på en hjemmeside i en dansk version. Men det er desværre ikke muligt at spørge i den tråd længere, da brugeren er slettet.

Her er der en video af den engelske version:
https://www.youtube.com/watch?v=v6Wmb4zifAc
05. juni 2021 - 16:20 #1
Avatar billede PJ67 Juniormester
05. juni 2021 - 18:26 #2
Overgaard1654 > Jeg har netop downloadet og efterset fire relevante/mulige iso'er derinde. Desværre var de heller ikke derpå. Det er disse tre filer, der søges efter i danske versioner, og som er på cd'en:

År 2000-opdatering:
w95y2k.exe

Euro-symbol-understøttelse:
w95euro.exe

Rettelse til Outlook Express:
q234680.exe
06. juni 2021 - 00:42 #3
Avatar billede PJ67 Juniormester
10. juni 2021 - 18:31 #4
Overgaard1654 > Det første er et link til et billede, og det andet er en engelsksproget opdatering. Filerne har samme navne på tværs af sprogene, men den fra pconlife.com virker kun med den engelske version. Det er afprøvet.

Denne her har jeg også fundet:
https://archive.org/details/windows95updates_da-dk

Men den mangler præcis disse filer, som jeg efterspørger. :-)
10. juni 2021 - 18:52 #5
Avatar billede PJ67 Juniormester
10. juni 2021 - 19:07 #6
Ja, og linkene virker ikke. Det er derfor, de mangler deri.
Avatar billede PJ67 Juniormester
10. juni 2021 - 20:06 #8
Rigtig godt bud, men linket som man trykker på derinde, henviser til en side hos Microsoft, der ikke længere eksisterer.
10. juni 2021 - 23:49 #9
Avatar billede PJ67 Juniormester
11. juni 2021 - 00:07 #10
Ja, der er kun systemopdateringer til Windows 2000 og nyere. Dog kan der findes drivere til Windows 95 også, fordi de ofte blev lavet til at understøtte flere systemer samtidig fra årtusindskiftet, men ingen systemopdateringer til Windows 95, 98 eller Me.