Avatar billede Klaus W Guru
01. juni 2021 - 08:44 Der er 7 kommentarer

Boot fra anden MM2 disk

Hej, jeg har en udfordring. Jeg har lige købt en Legion 5-17ACH6H Laptop, og fået sat en ekstra 500 GB MM2 i. Nu vil jeg gerne lave den om til en boot disk, jeg kan ikke se den i boot menuen i BIOSen. Der er en TB MM2 disk i, som bruges til Bootdisk, denne kan jeg se i boot menuen i BIOSen.

På forhånd tak Klaus W
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2021 - 13:08 #1
Kan du heller ikke se den i Enhedshåndtering?
Avatar billede Klaus W Guru
01. juni 2021 - 13:32 #2
Jeg kan godt se disken i Windows men kan ikke lave den om så jeg kan installere Windows, og boote der fra.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2021 - 14:23 #3
Den disk er måske ikke initialiseret?
Hvis ikke kan du gøre det i Diskhåndtering, i venstre side.
Avatar billede Klaus W Guru
01. juni 2021 - 15:03 #4
Jo det er den men den vil ikke lave en boot disk på disken
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2021 - 16:04 #5
Du kan downloade en boot USB med Windows fra Microsoft.
Hvis du frakobler den disk du har windows på nu, kan du med den USB fra Microsoft, installere på den anden disk. Når du så sætter den "gamle" disk i gen, kan du i bios vælge hvilken disk du vil boote på, og derefter slette Windows på den "gamle"
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2021 - 12:25 #6
@ Hej Klaus W. Fandt de ud af noget ?
Avatar billede Klaus W Guru
03. juni 2021 - 13:32 #7
Hej Valby, ja og nej, jeg kom frem til at jeg skal skile den ad. Også tage master HDD ud, installere Windows også tilbage med master HDD der så gerne skulle blive til en slave disk.
Tak fordi du spurgte

KW