Avatar billede Peter Guru
01. juni 2021 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nulstilling af Pc

Hvis jeg nulstiller en Windows Pc skal jeg så bruge den oprindelige installationsnøgle? Den har en gang kørt Windows 7.
Avatar billede INK Ekspert
01. juni 2021 - 13:47 #1
Hvis du har opgraderet til Windows 10 og du i indstillinger - windows update - aktivering kan se den er aktiveret enten via din Microsoftkonto eller digital licens, så skal du ikke bruge den oprindelige nøgle. Opdatering fra Windows 7 til Windows 10 er stadig gratis.
Du skal selvfølgelig tage sikkerhedskopi af dine filer inden nulstilling 😀
Avatar billede Peter Guru
01. juni 2021 - 14:09 #2
Hej

Jeg har een gang før nulstillet min laptop Pc og det var som at få en ny Pc, men nu har jeg fået en miserabel Pc på bordet. Der skulle installeres Office 2019, men når Pc'en er så tovlig at den skal nulstilles er der ingen ide i at installere noget først.
Avatar billede Peter Guru
01. juni 2021 - 14:51 #3
Hov, lige et pudsigt spørgsmål: jeg skal vel ikke bruge et mediacreation tool?
Avatar billede Peter Guru
01. juni 2021 - 15:08 #4
Det er så heldigt at der stort se ikke noget software installeret. Det er svært at leve med at Google Chrome starter når man klikker på papirkurven selvom den Google C er afinstalleret.  Regedit er kikket efter for at fjerne rester.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juni 2021 - 16:26 #5
Revo uninstaller er meget effektiv til t fjerne rester i databasen.
Programmet findes i en gratis "free" udgave.

https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/
Avatar billede Peter Guru
01. juni 2021 - 16:54 #6
Jeg har hentet den engang, men fik aldrig rigtig brug for den. Når Pc’en er så langt ude i hampen, tror jeg det er det bedst at slå den ned.

Tak for tippet.
Avatar billede Peter Guru
01. juni 2021 - 17:15 #7
Pc'en kører efter en nulstilling.

Tak for støtten