Avatar billede tobberjas Seniormester
04. juni 2021 - 21:26 Der er 14 kommentarer

Sonos Move og Google assistent

Hej.
Jeg har fået et meget irriterende problem med min Sonos Move med Google Assistent funktionen.
Jeg har 5 Google højtalere, udover Sonos Move.
Når jeg udsender en talebesked, kommer de fint ud på de Google højtalere, jeg har, men de kommer ikke ud på Sonos Move.
Det er kun min papfar, som har tilføjet kontoen i Sonos Move, det virker på.
Vi har ikke voice Match.
Hvad kan vi gøre ved dette problem?
Håber der er nogen, som har en løsning.
Nulstilling er forsøgt på Move.
Mvh.
Tobberjas.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 02:00 #1
Det bedste løsning vil nok være at installere SONOS controller app, som tidligere version er det kendt som SONOS S1 og nyere udgave er lavet siden hen, så du skal bare finde app som bliver kaldt SONOS.
Men er i virkeligheden SONOS S2, som er ment til at være nemmere og mindre tekst for opsætning og ret intuitivt.
Herind kan du konfigurere hvilken stemmestyring du kan benytte med app'en.

Fra deres hjemmeside:
https://www.sonos.com/da-dk/controller-app

App Store:
https://apps.apple.com/us/app/sonos/id1488977981

Google Play Butik:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonos.acr2&hl=da_DK&gl=DK
Avatar billede tobberjas Seniormester
05. juni 2021 - 09:03 #2
#1 jeg bruger Sonos S2, og jeg har sat den op til at køre med Google Assistent.
Jeg kan også sige de normale kommandoer såsom afspil, stop og næste OSV.
Det eneste, som jeg ikke kan, er at udsende meddelelser, så den kommer ud til Move.
Min papfar kan som sagt godt, da det er ham, der har tilknyttet den.
På de andre Google Home højtalere, som jeg har virker det fint, og der har min mor tilknyttet nogen af dem, så det har et eller andet med Sonos at gøre.
Du ved ikke, om der findes en app, hvor man kan indstille flere ting i forhold til Google Assistent delen, såsom Voice Match?
Det kan man nemlig ikke indstille på Move.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 09:21 #3
Resten er opsætning fra Google fra din smartphone. Gå til 'Indstillinger', og videre til 'Google'. Derinde kan du finde 'Indstillinger for Google-apps', tryk på den.
Tryk dig videre til 'Søgning, Assistent og Voice'.
Tryk dig videre til 'Google Assistent'.
Tryk dig videre til 'Voice Match'.
Aktiver 'Hey Google'.
På 'Stemmemodel', lær din 'Google Assisten' din stemme, så det klar til 'Hey Google' eller til 'Okay Google'.
Derinde kan du også 'Tilføje enheder' på 'Delte enheder'.

Prøv dette først, før du agere videre med SONOS Move. :-D
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 09:30 #4
Færdigt?

Stadigt inde i 'Google Assistent', trinene hvis det kræves nedeunder:

Gå til 'Indstillinger', og videre til 'Google'. Derinde kan du finde 'Indstillinger for Google-apps', tryk på den.
Tryk dig videre til 'Søgning, Assistent og Voice'.
Tryk dig videre til 'Google Assistent'.

-Herinde kan du også finde længere nede, 'Enheder' med tekst 'Enheder, der er knyttet til din Google-assistent'. Tryk på den.
Tryk dig videre til 'Tilføj en enhed'.
Tryk dig videre til 'Tilføj en enhed' igen.
Søg på 'SONOS'. Og logind med din SONOS konto vil jeg mene.

Virker det alt dette?
Avatar billede tobberjas Seniormester
05. juni 2021 - 09:56 #5
@Jørgen B jeg ved ikke helt, om jeg er med.
Jeg gør følgende.
1.
Jeg går ind i Google Home, og tilføjer Sonos, hvor jeg logger ind med min Sonos konto.
2.
Jeg går ind i indstillingerne for Move i Sonos appen, og logger ind med min Sonos konto.
Jeg kan se alle mine Sonos enheder inde i Google Home appen, og jeg kan også fint styre dem med hjælp af stemmen.
Når jeg går ind i voice Match ved at gå ind i indstillinger for assistent inde i Google Home appen, og trykker på tilføj enhed, så kommer Move ikke frem som en af enhederne, det er kun mine Google højtalere, som gør dette.
Håber, det giver mening.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 10:16 #6
https://youtu.be/dYM--jO6Lx0

Måske vil dette give bedre perspektiv :-D
Avatar billede tobberjas Seniormester
05. juni 2021 - 10:43 #7
#6 jeg er desværre blind, så jeg kan ikke se, hvad han gør, men det burde jo være det samme sted, vi er.
Jeg går jo ind i Voice Match ved at gå ind i Google Home appen, trykker på indstillinger for assistent, Voice Match og tilføj en enhed.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 10:50 #8
Hvis stemmestyring eller Okay Google eller Hey Google er allerede opsættet, igen, det har ingen Google Home app at gøre, men på smartphone, skal man til Indstillinger/Setup, tandhjulet på smartphone.

Videre til Google som valg.
Videre til Google apps.
Videre til Søgning, Assistent og Voice.
Videre til Google Assistent.

Længere nede, 'Enheder' med tekst 'Enheder, der er knyttet til din Google-assistent'. Tryk på den.
Tryk dig videre til 'Tilføj en enhed'.
Tryk dig videre til 'Tilføj en enhed' igen.
Søg på 'SONOS'. Og logind med din SONOS konto vil jeg mene.
Avatar billede tobberjas Seniormester
05. juni 2021 - 11:09 #9
#8 det kan jeg ikke finde, så må jeg bare opgive det.
Appen ser helt anderledes ud i forhold til det du skriver.
Er du sikker på, appen ikke er blevet opdateret siden videoen blev udgivet?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 11:12 #10
Nej, dette er en del af din smartphone og ikke en app. Men dette er en del af din Android operativ system, eksempel Android 10 eller Android 11.
Avatar billede tobberjas Seniormester
05. juni 2021 - 13:46 #11
#10 så er det derfor.
Jeg bruger iPhone.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 14:09 #12
Jamen, så installer diverse Google apps såsom:

Google app:
https://apps.apple.com/dk/app/google/id284815942?l=da

Google Assistent:
https://apps.apple.com/dk/app/google-assistent/id1220976145?l=da

Google Kalender:
https://apps.apple.com/dk/app/google-kalender/id909319292?l=da

-Desværre er det begrænset hvad du kan installere på Dansk, dog flere på Engelske udgave eksempel på US regionen.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 14:10 #13
Der er flere her, men ved ikke om det samme antal per sammenligning på Dansk til Engelsk:
https://apps.apple.com/dk/app/google/id284815942?l=da#see-all/developer-other-apps
Avatar billede tobberjas Seniormester
05. juni 2021 - 14:47 #14
Ok tak.