Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juni 2021 - 14:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejlbesked ved afspilning af DVD: Programmet kan ikke findes

Der er opstået et mærkeligt problem, når jeg vil af spille en DVD på min stationære pc med Win 10 version 20H2. Når skuffen er kørt ind kommer beskeden:
"Programmet kan ikke findes".
Det gælder både drev E og drev F, der begge er DVD-BD drev.

Jeg har indsat et link til billedet herunder:

https://ibb.co/0s7fvzt

Der er ikke tale om en BD (Blu-Ray)

På forhånd tak.
ErikHg
Avatar billede INK Ekspert
07. juni 2021 - 14:46 #1
Hvilket program vil du bruge? VLC? Start VLC og peg på disken. Du kan også i indstillinger under apps tilknytte VLC som standard medieafspiller.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juni 2021 - 15:33 #2
Jeg har haft Leavo Player installeret men har afinstalleret dette, fordi det tog laaang til for dette program at starte op når der var tale om en BD. Siden prøvede jeg VLC, men dette program ville slet ikke afspille Bd´en der var lagt i. Jeg har brugt Windows Media Player der har poppet op, ved DVD, men der kommer nu bare det dumme pop op vindue. Så lige nu er der ikke noget program der kan læse BD, men da Windows Media Player plejer at kunne så forstår jeg det ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juni 2021 - 16:11 #3
Avatar billede jalved Ekspert
07. juni 2021 - 16:23 #4
Hej ErikHG

Jeg går ud fra, det ikke kun er ved en enkelt DVD, at du for fejlbeskeden - men at det sker ved alle dine DVD'ere?

Du kender nok selv mulighederne, jeg lister op.

Men det kan jo være en eller anden opdatering i Windows, der er gået lidt skævt eller en driver, der ikke fungerer.

Hvad med at prøve en gendannelse eller at afinstallere DVD-afspilleren i Enhedshåndtering og se, om Windows ikke selv finder ud af det?

Eller måske forsøge at reparere Windows Media Player via Kontrolpanelet, hvis det er muligt at finde programmet der.

I øvrigt tror jeg, at jeg ville prøve at give VLC en ny chance for at afspille mine BD'ere. Den skulle jo gerne kunne afspille dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juni 2021 - 16:54 #5
Problemet er måske at der ikke er ryddet ordentligt op efter det Leavo Player  program der har ligget før. Så kan der ligge henvisninger til noget der ikke eksisterer mere.
Jeg tænker dog at Erik har brugt Revo til at fjerne med ikke?
Og så burde der være ryddet op.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juni 2021 - 18:39 #6
Da jeg slettede LeavoPlayer anvendte jeg ligesom ved af-installeringen VLC, Revo uninstaller. Jeg ahr også kikket i reg.databasen men har ikke kunnet finde noget. Yderligere kan jeg heller ikke finde Windows Media Player, så det kører sgu "godt"...
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juni 2021 - 20:01 #7
Jeg har geninstalleret Leavo, for det andet kunne jeg ikke få til at virke. Computeren gik mere eller mindre i baglås.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juni 2021 - 20:03 #8
#6 Prøv at gå i programmer og funktioner. Vælg slå Windows funktioner til og fra. Se under mediefunktioner om tjektegnet er fjernet for Windows Mediaplayer
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juni 2021 - 20:04 #9
Ok. Vi fik lige skrevet hen over hindanden. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juni 2021 - 20:36 #10
Tjektegnet/fluebenet er ikke fjernet...... geninstallationen af Leavo gik fint. Der er dog noget der undrer mig, og det er at klokken oppe i øverst højre hjørne nu viser 24 timers ur, mod før 12 timers ur men det er kun godt.

https://ibb.co/TtwWg4S