Avatar billede eksmojo Forsker
13. juni 2021 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er det bedste tale oversættelses program

F.eks.:
Jeg indtaler på dansk hvad jeg ønsker skal oversættes i tale til f.eks. tysk person – den tyske person svare tilbage på tysk og det bliver oversat til dansk til mig
Har søgt meget på Google men ikke fundet noget der kunne bruges til KUN TALE  !
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2021 - 11:22 #1
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2021 - 11:38 #2
Google Oversæt har en lille mikrofon ikon, og dette bruges til at aktivere lytte fra din enhed (eks. smartphone).
Så hvis du har indstillet sprog fra Dansk til Tysk, vil den lytte til din tale og oversætte det du indtaler fra din enhed. Modsat skal du bare trykke på ikon "<--->". Dette vil skifte til, fra Tysk til Dansk.

Microsoft Translator, når du starter appen, skal du blot vælge det du gerne vil ud fra ikonerne. Der er Indtaling ikon, og samtale ikon, eller skrive ikon eller oversæt billede ikon.
Det er indtaling til mikrofon du skal bruge, hvis du vil have oversætning på lyd.

Og samtale ikon er at man parrer Microsoft Translator til andet bruger, uafhængigt af hinanden men på samme gruppe man har samtale.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2021 - 11:43 #3
Smarte ved Microsoft Translator, at den kan bruges enkelt bruger ad gange på skærmen, eller trykke på Auto eller Split, så du kan læse oversættelse fra lyd som tekst. På hver sprog og kan sagtens gentage oversættelsen ved at trykke på Højtaler ikon. Og dit modpart kan sagtens trykke på indtaling mikrofon selv og lytte til så det kan oversætte omvendt.

Microsoft har kvalitetsfokus hvorimod Google halter lidt på dette område.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2021 - 11:46 #4
Bruger selv >Google Oversæt< som standard i udlandet, men hvis du vil have noget bedre ud af oversættelse er >Microsoft Translator< bedst, fordi ved at bruge samtale og invitere, er det uafhængigt smartphone samtale.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2021 - 11:50 #5
Begge skal enten have internet forbindelse for oversættelse, og kan sagtens hente off-line sprog.
Avatar billede eksmojo Forsker
13. juni 2021 - 12:10 #6
@Jørgen B

TAK for anbefalingerne
Jeg har nu afprøvet begge dine anbefalinger

Jeg har mest brug for

Microsoft Translator
https://www.microsoft.com/da-dk/translator/

det er den jeg har eftersøgt - opfylder mine behov når du står ansigt til ansigt med en person der taler et sprog jeg har svært ved

Giver man point, huer eller Danske Klaphatte ?
for god henvisning - TAK
Avatar billede mort1 Ekspert
13. juni 2021 - 12:34 #7
Man markerer et brugbart svar som løsningen, således at den der hjælper får credit for sin hjælpsomhed.
Avatar billede Benny Engstrøm Praktikant
28. februar 2022 - 12:02 #8
Google Translate slår fra  efter en periode. Jeg har behov for et program som kontinuerligt oversætter uden at skulle genaktiveres hele tiden. Kan microsoft translate det?

Det vil også være nyttigt at kunne optage en lydfil som programmet så kan oversætte. Findes det?

Det ultimative ville være, hvis programmet selv kan identificere det anvendte sprog. Det kan Google Translate ikke. Findes der noget som kan?