Avatar billede Marc F. Mester
13. juni 2021 - 16:40 Der er 10 kommentarer

Installation med Cd virker ikke på grund af cyklisk redundanstjek (crd)

Hej og godt søndag eftermiddag til alle :-)
Jeg har lige indsæt en computerspil-CD i min computer, og var lige i gang med at installere denne sagtens cd.
Installation var lige kommet i gang, og snart stopper det også med det samme med et "Error-vindue", og så står der:
"C:\Program Files (x86)\Farming Simulator
2019\data\foliage\sugarCane_diffuse.dds

An error occurred while trying to read the source file:
Datafejl (cyklisk redundanstjek)

Click Retry to try again, Ignore to skip this file (not
recommended), or Abort to cancel installation."

Hvad kan man gøre?

På forhånd tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2021 - 16:55 #1
Prøv at kopiere data over på din harddisk, og kør installationen derfra.

"Cyclisk redundanstjek" er i grove træk en læsefejl. En gang imellem kan man snyde ved at lave en "ren" kopiering af data først...
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. juni 2021 - 19:10 #2
Se på CDen og rens den eventuelt - for skidt fedtfingre og lignende. Følg rådet #1 - prøv eventuelt at læse den i andet drev.
14. juni 2021 - 10:53 #3
Bare en kommentar til spørgsmålet:

Kommentaren " "Cyclisk redundanstjek" er i grove træk en læsefejl. En gang imellem kan man snyde ved at lave en "ren" kopiering af data først...  " .

Har oplevet et par gange (til nu) at programmer IKKE vil (læs: lader sig) installere fra CD-er'e . Da gør jeg som foreslås: Kopierering til Harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2021 - 11:09 #4
Undskyld hvis det ikke mere er relevant, men en bruger skrev følgende, som åbenbart hjalp andre, som havde problemer med DVD:
Find og klik på følgende undernøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Advarsel Der kan være flere forekomster af den undernøgle, der er nævnt i trin 2, i registreringsdatabasen. Du skal kontrollere, at du står i den rigtige undernøgle, før du ændrer værdierne for UpperFilters og LowerFilters. Du kan kontrollere, at du har åbnet den rigtige undernøgle i registreringsdatabasen, ved at sikre, at værdien for Standarddata er DVD/CD-ROM, og at værdien Klassedata er CDROM.
Hvis UpperFilters findes, skal du højreklikke på UpperFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten UpperFilters.
Hvis LowerFilters findes, skal du højreklikke på LowerFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten LowerFilters.
Luk Registreringseditor, og genstart computeren.
Avatar billede Marc F. Mester
27. juni 2021 - 12:39 #5
Hej alle sammen. Først  tak for alle jeres input.#1 @ole_madsen, ideen var godt nok med at kopiere data til min harddisk, men imens jeg prøvede det, annullerede programmet sig selv.
Avatar billede Marc F. Mester
27. juni 2021 - 12:42 #6
Update 27-06-2021:
Jeg prøvede at kopiere alle data fra min original disk til komputeren eller på en anden disk, hvad begge ting desværre mislykkes...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. juni 2021 - 08:41 #7
Så er der desværre nok en fejl på den originale disk...
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juni 2021 - 09:24 #8
#7 Jeg har selv engang været ud for at en installationsdisk ikkw fungerede. Der blev pudset og gneddet, men lige meget - eller rettere lidt - hjalp det, for det vises sig at der var en ganske lille revne i selv disken. Disken så pæn ud, men revnen var altså synderen.
Avatar billede Marc F. Mester
28. juni 2021 - 10:17 #9
@ole_madsen, jo det er det desværre
Avatar billede Marc F. Mester
28. juni 2021 - 10:23 #10
#10 @ErikHg,
og hvad gjorde du så?
Har du måske haft en lille trick (middel) med at gøre revne væk?