Avatar billede Marc F. Mester
13. juni 2021 - 16:40 Der er 10 kommentarer

Installation med Cd virker ikke på grund af cyklisk redundanstjek (crd)

Hej og godt søndag eftermiddag til alle :-)
Jeg har lige indsæt en computerspil-CD i min computer, og var lige i gang med at installere denne sagtens cd.
Installation var lige kommet i gang, og snart stopper det også med det samme med et "Error-vindue", og så står der:
"C:\Program Files (x86)\Farming Simulator
2019\data\foliage\sugarCane_diffuse.dds

An error occurred while trying to read the source file:
Datafejl (cyklisk redundanstjek)

Click Retry to try again, Ignore to skip this file (not
recommended), or Abort to cancel installation."

Hvad kan man gøre?

På forhånd tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2021 - 16:55 #1
Prøv at kopiere data over på din harddisk, og kør installationen derfra.

"Cyclisk redundanstjek" er i grove træk en læsefejl. En gang imellem kan man snyde ved at lave en "ren" kopiering af data først...
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. juni 2021 - 19:10 #2
Se på CDen og rens den eventuelt - for skidt fedtfingre og lignende. Følg rådet #1 - prøv eventuelt at læse den i andet drev.
14. juni 2021 - 10:53 #3
Bare en kommentar til spørgsmålet:

Kommentaren " "Cyclisk redundanstjek" er i grove træk en læsefejl. En gang imellem kan man snyde ved at lave en "ren" kopiering af data først...  " .

Har oplevet et par gange (til nu) at programmer IKKE vil (læs: lader sig) installere fra CD-er'e . Da gør jeg som foreslås: Kopierering til Harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2021 - 11:09 #4
Undskyld hvis det ikke mere er relevant, men en bruger skrev følgende, som åbenbart hjalp andre, som havde problemer med DVD:
Find og klik på følgende undernøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Advarsel Der kan være flere forekomster af den undernøgle, der er nævnt i trin 2, i registreringsdatabasen. Du skal kontrollere, at du står i den rigtige undernøgle, før du ændrer værdierne for UpperFilters og LowerFilters. Du kan kontrollere, at du har åbnet den rigtige undernøgle i registreringsdatabasen, ved at sikre, at værdien for Standarddata er DVD/CD-ROM, og at værdien Klassedata er CDROM.
Hvis UpperFilters findes, skal du højreklikke på UpperFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten UpperFilters.
Hvis LowerFilters findes, skal du højreklikke på LowerFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten LowerFilters.
Luk Registreringseditor, og genstart computeren.
Avatar billede Marc F. Mester
27. juni 2021 - 12:39 #5
Hej alle sammen. Først  tak for alle jeres input.#1 @ole_madsen, ideen var godt nok med at kopiere data til min harddisk, men imens jeg prøvede det, annullerede programmet sig selv.
Avatar billede Marc F. Mester
27. juni 2021 - 12:42 #6
Update 27-06-2021:
Jeg prøvede at kopiere alle data fra min original disk til komputeren eller på en anden disk, hvad begge ting desværre mislykkes...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. juni 2021 - 08:41 #7
Så er der desværre nok en fejl på den originale disk...
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juni 2021 - 09:24 #8
#7 Jeg har selv engang været ud for at en installationsdisk ikkw fungerede. Der blev pudset og gneddet, men lige meget - eller rettere lidt - hjalp det, for det vises sig at der var en ganske lille revne i selv disken. Disken så pæn ud, men revnen var altså synderen.
Avatar billede Marc F. Mester
28. juni 2021 - 10:17 #9
@ole_madsen, jo det er det desværre
Avatar billede Marc F. Mester
28. juni 2021 - 10:23 #10
#10 @ErikHg,
og hvad gjorde du så?
Har du måske haft en lille trick (middel) med at gøre revne væk?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester