Avatar billede bvk Juniormester
15. juni 2021 - 15:49 Der er 2 kommentarer

Slet celleindhold ved datoskifte.

Jeg har et ark, som udfyldes hver dag og skal slettes sidst på dagen, så det er klar igen dagen efter.
Hvordan gør jeg det, så det sker automatisk?

Celleområdet er fra og med C3 til og med D6
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. juni 2021 - 07:42 #1
Umiddelbart kan det ikke blot ske automatisk, det kræver en makro.
Jeg kan dog ikke set at det skulle være (væsentligt) hurtigere at aktivere makroen end det er at markere det nævnte område og trykke på delete.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
29. juni 2021 - 18:52 #2
'
' rensarket Makro
'
indsæt denne kode i en knap du bestemmer hvilket område den slette i range () der kan godt være flere områder på en gang
(a1:a12 ; b3:c23)
' Genvejstast: Ctrl+Skift+R
If MsgBox("Ønsker Du at slette Data ?", vbYesNo, "Slette Data") = vbNo Then Exit Sub

    Range("H12:L46").Select
    Selection.ClearContents
    'With Selection.Interior
    '  .Pattern = xlNone
      '  .TintAndShade = 0
      ' .PatternTintAndShade = 0
    'End With