Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2021 - 21:24 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Råd om køb af hovedtelefoner med ledning.

Jeg har store problemer med mine Bluetooth telefoner.
Jeg vil derfor gerne købe telefoner med ledning.
Men jeg mangler informationer om hvilket mærke og hvilken pris.
Mine krav er ikke så store, bare de lyder nogenlunde.
Jeg kører med Windows 10.
Gode råd savnes.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2021 - 22:41 #1
Jeg vil klart anbefale du tager ud og prøver. Tænker måske Hifi Klubben kunne være et bud på et sted at købe. Her vil du få mulighed for at tilslutte dem og vurdere kvalitet på både lyd men også pasformen. God jagt.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2021 - 01:24 #2
Tak, ja det er nok en god ide :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2021 - 04:44 #4
#3. Ja de to der var også i mine tanker. 😊
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. juni 2021 - 07:37 #5
Personligt bruger jeg et sæt almindelige apple hovedtelefoner som følger med telefonen til min computer. Jeg synes de har en rigtig god pasform og lyden er jo okay. Prisen svinger lidt men kan fåes typisk fra 120kr på nettet.
Når det er sagt, så har jeg også væsentligt dyrere hovedtelefoner når der rigtig skal lyttes. Du bliver også nød til at vurdere om om du vil have i øret eller over ørerne hovedtelefoner og hvor godt de skal lukke andet lyd ude.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2021 - 08:58 #6
Ved længere tids lytning må over øret formodentligt være mest behageligtend i øret tænker jeg 😊
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2021 - 10:11 #7
Jeg har selv haft stor fornøjelse af disse gennem et par år:

https://www.pricerunner.dk/pl/94-3434449/Hoeretelefoner/Sennheiser-HD-599-Sammenlign-Priser
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. juni 2021 - 10:11 #8
Jeg har også problemer med bluetooth hovedtelefoner, når man lige skal i køkkenet eller andet. De rækker ikke altid langt nok, men jeg elsker at være fri for ledningen.

Der er en anden løsning end bluetooth, når vi taler om trådløse hovedtelefoner.

RS hovedtelefoner!
De bruger sender signalet via FM radiobølger (udenfor FMs normale frekvenser til radio), så rækkevidden bliver op til 100 meter!

Jeg har haft et par i uendelige tider (Sennheizer HDR 110)
De holder bare. Batterierne kan udskiftes med alm. AAA genopladelige batterier.
(Kræver dog at de oplades med en seperat oplader)

Der findes et par i samme serie som minder om mine HDR 110...
https://da-dk.sennheiser.com/wireless-headphones-stereo-rf-rs-120-ii

Prisen varierer rundt omkring, så tjek evt. hvis du er interesseret.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. juni 2021 - 10:16 #9
Lige en tilføjelse...
HDR 110 HAR genopladelige batterier indbygget. Jeg mente at batterierne kan udskiftes med alm genopladelige AAA-batterier, når de inkluderede batterier dør efter flere års brug.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. juni 2021 - 10:19 #10
Disse RS hovedtelefoner, hvordan er det på ørerne?

De ser ikke ud til at gå rundt om ørerne og slutte tæt, men sidde på ørerne... er det ikke ukomfortabelt?
Jeg under mig faktisk lidt over det design. For mange år siden havde jeg et par tilsvarende fra Philips, og de var yderst ubehagelige at have på.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. juni 2021 - 11:00 #11
#10: Korrekt at de ikke slutter helt tæt rundt om ørerne. Det betyder dog ikke rigtigt noget for lyden, men giver dog et problem, hvis man bukker sig ned efter noget på gulvet. De kan godt glide af. Jeg synes dog ikke at de er ukomfortalble.Hvis man sidder foran en skærm, hvad entet det er en PC eller et fjernsyn, så er de helt brugbare. Lyden er også i top. Det er jo Sennheiser. ;-)

Man bliver nok nødt til at prøve dem for at finde ud af, om det er noget man bryder sig om.
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2021 - 11:45 #12
Jeg er enig med 220661 i, at du skal prøve dem på, før du beslutter dig. Min egen erfaring er, at "over the ear" er mest behagelig i længden.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2021 - 13:39 #13
#7 Sennheiser har jeg trådløs til mit fjernsyn, og de er rigtig gode.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2021 - 13:44 #14
Mit problem med bluetooth er ikke, at de har kort rækkevidde, men at de pludselig mister forbindelsen, hvis jeg i det hele taget får forbindelse uden genstart.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2021 - 13:47 #15
Jeg må nok en tur i HIFI klubben i næste uge. Tak for alle jeres forslag. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2021 - 13:59 #16
God Jagt 😊
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. juni 2021 - 14:07 #17
Jeg vil lige nævne at mange af de "computer/gaming" headsæt som findes, de bruger egne adaptere som fungerer anderledes end bluetooth normalt gør. Så det er værd at tage disse med i overvejelserne.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2021 - 17:24 #18
Er du kommet videre valby?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2021 - 19:59 #19
Nej men jeg har endnu ikke opgivet det. Jeg skal samle mig sammen til at køre med bus, og det bryder jeg mig ikke om.
For nu bruger jeg et par Beats telefoner med ledning, og den ledning irriterer mig.
Især når jeg sidder i en lænestol med bare tæer. Så får jeg ofte ledningen ind mellem tæerne. Ak ja, livet er hårdt 😥
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2021 - 20:03 #20
Ps. jeg skal jo også tænke på, at det kun er til en PC, som næppe har et rigtig godt lydkort. Så det er ikke værd, at ofre en mindre formue på.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2021 - 20:14 #21
Inspireret af din forespørgsel har jeg set på disse her, de er udmærkede.
De er vist magen til dem jeg har, som er lidt slidte ved ørerne.
https://www.elgiganten.dk/product/lyd-hi-fi/hovedtelefoner/BEATSEPBK/beats-ep-on-ear-hovedtelefoner-sort
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2021 - 20:33 #22
#20 Det er jeg enig i :-)
#21 De er jo også i et prisleje der er til at overkomme :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2021 - 12:19 #23
Jeg har bestilt dem fra  #21.
Tak for deltagelse i mit spørgsmål 😊