Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juni 2021 - 20:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ved start af MS Edge popper Google vindue op med "Tilpas" og "Accepter" hver gang

Der er opstået et møgirriterende problem: Hver gang jeg klikke på Edge ikonet kommer vinduet op med jeg skal acceptere Google´s vilkår. Dette gør jeg så og Googles startside popper op som den skal. Det er sket før når jeg har ryddet browseren, men nu skar de hver gang jeg vil ind på nettet.

Dette irriterende fænomen optræder kun på min stationære med Windows 10 version 20H2 - men ikke på min bærbare med Windows 10 version 21H1.

https://ibb.co/kXMDPk6

På forhånd tak

ErikHg
Avatar billede KHN Guru
19. juni 2021 - 22:18 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2021 - 23:45 #2
Den kan jeg også anbefale.  Specielt hvis man har browser til at slette alle sporer den lukkes ned 😊
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2021 - 00:48 #3
Ja, 'I don't care about cookies' er vidunderligt at benytte i hver browser.

Udvikleren har selv link til dette, som tråde til andre:
https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2021 - 00:55 #4
Oh, 'Never-Consent' er også rart at have på browseren.

GitHub udvikler link:
https://github.com/MathRobin/Never-Consent/
-Længere nede på 'Install it' kan du have dette til browserne:
Chrome, Chromium-baseret, Firefox og Edge.

Her er til Chrome og Firefox:
https://chrome.google.com/webstore/detail/never-consent/pgahndjfiejekcbidhejmpplgdhejdpb

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/never-consent/
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juni 2021 - 12:46 #5
Nu har jeg downloadet "I don´t care about cookies". Når jeg klikker på Edge-ikonet popper Google op, men i omkring ét sekund, vises siden stadigvæk hvor der "Tilpas og Accepter". Derefter vises Google´s startside.

Der er også noget andet der undrer mig: Når jeg klikker på "eksperten" gang før, har sat flueben ved "husk adgangskode", er fluebenet væk.
Jeg tror, at jeg har fået pillet ved et eller andet, som jeg skulle have ladet være med at pille ved.
På min bærbare er alt som det plejer.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2021 - 13:24 #6
Så, det virker? :-D hiho
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juni 2021 - 19:07 #7
Nej det gør det ikke - i hvert fald er det ikke som det plejer at være. Som nævnt er der ingen problemer på min bærbare, det er kun på den stationære problemerne optræder.

Der er også noget andet der undrer mig: Når jeg klikker på "eksperten" gang før, har sat flueben ved "husk adgangskode", er fluebenet væk.
Jeg tror, at jeg har fået pillet ved et eller andet, som jeg skulle have ladet være med at pille ved.

Jeg rullede Windows tilbage til 11/6 i håb om dette kunne løse problemet, men det hjalp ikke, så jeg rullede Windows frem til i dag.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2021 - 19:21 #8
Hehihi.. Browser problem har ikke noget med at vende frem eller tilbage på tidligere tilstand mv.
Det lyder som om at du ikke har logget ind til dit Google konto eller sletter Google cookies, så forevises sådant.

Måske skulle du bare kigge på Cookies indstillinger på dit Edge.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juni 2021 - 19:46 #9
Jeg famler ærlig talt lidt i blinde... det med at rulle tilbage havde jeg godt på fornemmelsen ville være nyttesløst, men gjorde alligevel forsøget.
Jeg kører til "Ryd browser data" i Edge, og bagefter kommer det viste vindue op. Jeg plejer bare at klikke på "Accepter" også så er den ikke længere, men nu bliver vinduet ved at poppe op hver gang.
Også det med at adgangskoden til eksperten forsvinder irriterer mig grænseløst.
Avatar billede Erik K Ekspert
20. juni 2021 - 23:21 #10
Prøv at åbne Edge > klik på de tre prikker i øverste højre hjørne > klik på indstillinger> Klik på "Persondata, søgning og tjenester"> klik på "Vælg, hvad der skal ryddes, hver gang du lukker browseren"
Her kan du vælge forholdsvist præcist hvilke ting, der skal slettes, når du lukker browseren. Hvis f.eks. "adgangskoder er slået til, så kan browseren ikke huske bl.a. "Eksperten"
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juni 2021 - 09:31 #11
Jeg anvender jævnligt funktionen med at rydder browseren, men undlader altid at sætte flueben i feltet med adgangskoder netop fordi disse adgangskode ikke skal slettes.
Indtil forleden dag poppede det irriterende vindue der nu popper op hver gang, op, men kun efter manuel rydning. Lige meget om jeg klikker på Accepter, eller tilpas, så popper skidet op igen næste gang jeg klikker på Edge ikonet. Ligeledes glemmer systemet at jeg har sat flueben ved "Husk log in" ved eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2021 - 11:07 #12
Det er højst sandsynlig fordi du ikke har kigget yderligere på hvad den skal slette fra indstillinger ved 'Persondata, søgning og tjenester'. For herinde kan man yderligere definere hvad der skal slettes mv. og hvad der skal huske fra 'Profiler' på andet felt.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2021 - 11:12 #13
Ved 'Persondata, søgning og tjenester' nedenunder blå boks 'Vælg hvad skal rydes'. Herinde kan du specificere hvad der skal slettes. Har du sat flueben herinde, betyder dette at det skal slettes.

Hvis du har sat flueben på 'Slet cookies og andre sider' her kan du definere yderligere også, hvad der skal beholdes.
Der kan du inkludere for at beholde for eksempel:
google.com
accounts.google.com
www.computerworld.dk
-og så videre.

Dette vil ikke slette for disse Cookies, hvorpå vil det huske status for, at du allerede har logget ind og vil virke uden at skulle logge ind hele tiden.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juni 2021 - 13:18 #14
Jeg har fået løst problemet - det var især kommentaren i #13 der førte til en løsning på problemet. Takker mange gange👍👍👍

Mvh.
ErikH