Avatar billede sillek Praktikant
20. juni 2021 - 16:33 Der er 3 kommentarer

Excel-diagrammer til InDesign

Spørgsmål 1:
Jeg skal hente et diagram fra Excel til Indesign, hvor jeg efterfølgende skal redigere i filen. Dette lykkedes fint hvad angår tekst og grid, men særlige tegn, som fx diagonale streger, kommer ikke med over.
Hvordan får jeg det hele med fra Excel til Indesign?

Spørgsmål 2:
Jeg har også prøvet at lave en pdf fra Excel, som en plan B (og så droppe muligheden for at kunne redigere diagrammet i InDesign efterfølgende) men her bliver alle tynde streger fra Excel meget tykkere i pdf'en.
Hvordan laver jeg en pdf som bevarer stregtykkelserne fra Excel?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juni 2021 - 16:49 #1
Kan det ikke laves korrekt i Excel? Jeg er ikke meget for, at data fra Excel ændres for at vise noget andet end de beregnede data.
pdf er ok - men du skal nok lege med størrelsen på arket, du udskriver til.
Avatar billede sillek Praktikant
20. juni 2021 - 17:38 #2
Tak for svar.
Diagrammet er sådan set lavet korrekt i Excel, men det skal sættes ind i InDesign, som del af et bogprojekt.
Når jeg kopiere fra Excel til Indesign forsvinder de diagonale streger i diagrammet.
Når jeg laver en pdf af diagrammet bliver alle de tynde streger fra Excel meget tykkere i pdf'en.
Jeg mangler derfor at finde en løsning, hvor jag får diagrammet fra Excel til Indesign uden at det ændrer sig.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juni 2021 - 17:55 #3
det lyder som om, DPI-indstillingen ved import driller. Du bliver nødt til at se på Indesigns færdige resultat (dvs når den udskrives, ikke som den ser ud på skærm)
Det kan være, at de streger, der forsvinder, er med på print, men at skærmens DPI bare ikke viser det.