Avatar billede Fotograf Praktikant
20. juni 2021 - 17:55 Der er 7 kommentarer

Windows 10

Under opdatering af Windows 10 kommer følgende tekst.
Vi kunne ikke opdatere den systemreserverede partion.
Fejlkode =xc1900201.
Kontaktede Windows, de kunne ikke finde koden i deres system
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juni 2021 - 18:44 #1
Her er et link:

https://community.windows.com/en-us/conversations/error-code-oxc1900201/c6c6933f-f4d7-4ad1-84e9-e0fa6dad858e?from=search

Fejlkode Oxc1900201 - Bemæk "O"et forrest i fejlkoden. Du har i stedet sat et lighedstegn, måske derfor kunne fejlkoden ikke findes.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2021 - 22:39 #2
Ja, grunden til man ikke finder fejlkode er at den resource som er blevet opslaget er med bogstav, dette skal være et tal og ikke bogstav 'O' men tallet nul = 0.
Hihihi..
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2021 - 22:47 #3
Er det via WU, ved at køre Windows Opdatering at du får dette fejlbesked, Fejlkode 0xc1900201, eksempel opgradering eller opdatering fejler, kan du sagten hente Windows 10 værktøjet og opgradere til seneste udgave end det du benytter lige nu.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
-Tryk på 'Download værktøjet nu'.
Gem den, og start den bagefter.
Husk, at du kan lade det søge efter seneste opdatering på værktøjet og du kan vælge at beholde dine filer for opgradering, så start endelig din opgradering i stedet for at klare det med Windows opdatering.
Avatar billede kulawig Professor
22. juni 2021 - 08:28 #4
Det handler om at den system reserveret partition skal være på 350 MB eller mere for at kunne installere Windows 10.

typisk et problem hvis det er en maskine der er født med windows 7

mvh
michael
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2021 - 09:12 #5
#4 Det er også derfor jeg anbefaler når man vil op på Windows 10 fra Windows 7 at jman laver en nyinstallation hvor de gamle partitioner nedlægges og man starter på en ikke allokeret disk.
Avatar billede kulawig Professor
22. juni 2021 - 09:31 #6
#220661
joo men det er lidt træls hvis man har installeret en ordentlig røvfuld programmer man måske ikke har installations medier til længere (eller meget specielle bruger opsætninger)

så er det lidt nemmere at starte et partitions program op og øge start partitionen en anelse, så burde opdatering til Windows 10 gå rimeligt smertefrit

mvh
michael
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2021 - 09:36 #7
Ja det har du selvfølgelig ret i 🖒