Avatar billede jan Lytzen Praktikant
22. juni 2021 - 09:20 Der er 2 kommentarer

Ændre visning i csv-fil

Hej
Jeg hjælper med IT i en institution, hvor der bruges komme/gå registrering.
De data jeg kan downloade fra "systemet" om fremtidig fremmøde kommer i en .csv fil som i kolonne1 viser dato ,kolonne2 et ID, kolonne 3+4 navn,efternavn og derefter kolonner med de forventede komme og gå tider.
Efterfølgende datoer kommer derefter i kolonne 1 og tilsvarende gentages alle kolonner som ved første dato.
Jeg ønsker at navne kun ses en gang, dvs. at datoerne (med fremmøde) skal vises i kolonner i stedet for i rækker. Kan det fikses på en let måde?. Jeg har prøvet med transponering og pivottabel uden held. (Er kun alm. "dagligdags" bruger af excel)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
22. juni 2021 - 10:02 #1
Som et generelt forslag bør du kigge på power query i excel og de transformationsmuligheder der ligger i dette.
https://www.howtoexcel.org/power-query/the-complete-guide-to-power-query/
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. juni 2021 - 11:30 #2
Kan du eventuelt uploade en (annonymiseret) fil Dropbox og heri manuelt indtaste eksempler på ønskede resultater?