Avatar billede Budwar Mester
22. juni 2021 - 13:45 Der er 3 kommentarer

Eksport af data fra hjemmeside..(Børsen)

Som en af mange, leger jeg lidt med investeringer - mest for sjov.
Kan jeg lave en makro el andet som automatisk importerer , de respektive aktiekurser fra f.eks Børsens hjemmeside yil mit regne ark ( eller bare et regneark)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2021 - 14:15 #2
de er allerede i excel. Hvis du har data/aktier og et felt med
Chr Hansen Holding A/S (XCSE:CHR)  (som er nøglen) så kan du hente dagskurser osv bare ved at klikke på <Ctrl><Alt><F5>  (som opdaterer data)
hvis du fx har Chr Hansen i A25, så sæt =A25.Price i fx D25, og du har seneste kurs (forsinket de vanlige 15 minutter)
Der er masser af felter, du kan hente om det enkelte firma, og det er ikke kun danske kurser, der ligger der.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2021 - 14:18 #3
fra excel hjælp: Bemærk!: Datatypen Aktier er kun tilgængelig for Microsoft 365 konti eller brugere med en gratis Microsoft-konto. Redigeringssproget engelsk, fransk, tysk, italiensk, spansk eller portugisisk skal også være føjet til Office sprogindstillinger.