Avatar billede David Juniormester
25. juni 2021 - 12:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Uge nummer i HTLM

Hej.

Jeg ønsker at lave en kode der viser ugenummeret for den gældende uge, som selv kan opdaterer.

Jeg har fundet en side der forklarer det, og virker:
https://www.javatpoint.com/calculate-current-week-number-in-javascript

Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg ændre skrifttypen og farven på teksten, da jeg har en bestemt font det skal være i.

Håber at i kan hjælpe
Avatar billede Rune1983 Ekspert
25. juni 2021 - 12:38 #1
Husk skudår. (Nogle år der har 53 uger)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
25. juni 2021 - 12:43 #2
<div style="font-size: 12px; color: red; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;">
Dit script placeres her.
</div>
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2021 - 13:32 #3
Danske ugenumre har uge 1 i den første uge med torsdag i samme år. Dvs starter året med fre-søndag, så tilhører de ugenummer fra sidste år, og uge 1 starter så mandagen efter (dvs 2-4 januar). Uge starter med mandag på dansk.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. juni 2021 - 16:14 #4
har du ikke adgang til noget server (PHP, ASPx, .....) ??
du har ikke styr på brugerens ur, som js bruger, js kunne også fejle (fejl i code) / slås fra
Avatar billede David Juniormester
25. juni 2021 - 20:25 #5
Tak for hjælpen alle sammen! Problemet er løst