Avatar billede Temco Professor
25. juni 2021 - 21:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lukke spil på mobil

Flere spil til mobil telefon har ikke en knap/mulighed man kan trykke på for at lukke spillet. Hvordan kommer man så ud?
Avatar billede Temco Professor
25. juni 2021 - 21:27 #1
Samsung S21.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. juni 2021 - 22:02 #2
som med de fleste andre apps ved at trykke på tilbage knappen
Avatar billede Temco Professor
25. juni 2021 - 22:15 #3
Den forsvinder jo så den ikke er synlig. Kan ikke finde ud af hvordan jeg får den frem. Virker ikke at trykke i hjørnet.
Avatar billede Erik K Ekspert
25. juni 2021 - 22:20 #4
Ikke alle apps kan håndteres med tilbageknappen. Det har jeg oplevet flere gange på min Nokia og jeg tænker det er det samme på din S 21.

Du kan komme ud af den ved at swipe op fra bunden af telefonen. Du vil så se den bliver formindsket på skærmen sammen med andre apps, der ligger i baggrunden.

Når du swiper det formindskede billede opad igen, så lukkes den og forsvinder.

Appen ligger stadig på telefonen, så du kan åbne den igen, når du vil bruge den igen.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. juni 2021 - 22:40 #5
#4
nu er der forskel på hvordan nokia betjenes i forhold til samsung.. har selv kun haft samsung siden galaxy s2 og frem og har aldrig oplevet en eneste app der ikke ku lukkes ved enten at trykke på tilbagetasten, eller holde den nede i et par sekunder.
Avatar billede Temco Professor
25. juni 2021 - 22:49 #6
#4 Når jeg åbner spillet, forsvinder mulighederne i bunden...!
For at dem frem er jeg nødt til at slukkeog tænde på siden, logge på med fingeraftryk -og skynde mig at formindske vinduet, inden det forsvinder igen. Det kan ikke være sådan man gør.

#5 Jeg kan ikke trykke på noget der ikke er der.
Avatar billede Temco Professor
25. juni 2021 - 22:51 #7
Hvordan får man værktøjsbjælken (eller hvad den nu hedder) frem når spillet er åbnet...
Avatar billede Erik K Ekspert
26. juni 2021 - 00:31 #8
#5 Temco
Du skal jo lige netop ikke bruge nogen "muligheder" nederst på skærmen, hvis du følger min anvisning i #4

Du swiper bare helt fra bunden af telefonen op over skærmen
Avatar billede Temco Professor
26. juni 2021 - 00:52 #9
Er med nu.
Har fået forkert fat i hvordan det gøres. Troede den skulle komme frem når man "prikkede" i hjørnet af skærmen. :|

Tak.
Avatar billede Temco Professor
26. juni 2021 - 00:54 #10
Fik i første omgang ikke læst det du skrev ordentligt.
Avatar billede Erik K Ekspert
26. juni 2021 - 01:20 #11
Det er bare ok.
Jeg er nysgerrig - virker metoden også på din S21?
Avatar billede Temco Professor
26. juni 2021 - 01:44 #12
På min S21? Det er jo den det har handlet om hele tiden?? Mener du min gamle S7? Eller er jeg helt koblet af?
Avatar billede Erik K Ekspert
26. juni 2021 - 21:04 #13
Ja,, om det virker på din S21 lige som på min Nokia - hvilket jeg forventer.
Avatar billede Temco Professor
27. juni 2021 - 03:52 #14
Ok. Troede mit tidligere svar bekræftede det. Ja, det gør det.
Avatar billede Erik K Ekspert
27. juni 2021 - 13:05 #15
Rart at høre. :-)
Der findes få apps, der har det problem.
De er ikke lavet ordentligt, så de skjuler tastemulighederne i bunden af telefonen.
Det er irriterende, men problemet  kan så løses på den måde.
Vil du markere # 4 som løsning, så andre med samme spørgsmål kan bruge det?