Avatar billede Muprhy Mester
26. juni 2021 - 22:27 Der er 2 kommentarer

En simpel hjemmeside

Hej!

Jeg vil gerne så småt begynde at udvikle hjemmesider. Jeg ved bare ikke hvilke programmeringssprog jeg skal starte med at studere eller hvor jeg skal starte fra.. nogle gode råd?
Jeg vil gerne starte med at programmere en meget simpel hjemmeside hvor jeg kan sælge noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2021 - 22:45 #1
Start med at lave hjemmeside uden penge involveret og begynd først at håndtere penge når du ved hvad du laver.

For programmeringssprog er der mange muligheder. Men PHP var ret oplagt givet konteksten.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
26. juni 2021 - 22:55 #2
>Jeg vil gerne starte med at programmere en meget simpel hjemmeside hvor jeg kan sælge noget.
jeg ville kigge i retning af et CMS, det mest udbredte er wordpress, også ligge WooCommerce på som webshop
nb det er lavet i PHP, så skal du i dubden skal du kunne PHP

https://wordpress.com/
https://woocommerce.com/