Avatar billede Anders Birch Juniormester
27. juni 2021 - 23:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adressefeltet går i selvsving

Som de fleste ved, kan man se, at adressefeltet øverst i Stifinder bliver blåt, når man søger på forskellige filer eller går ind i en ny mappe med mange af dem. Hvis der er mange film og billeder, så kan der også være en forsinkelse på, hvornår billeder kan ses i ikonerne.
Jeg er på nuværende tidspunkt ude for, at selvom jeg kun skulle have 10-15 filmklip liggende i en mappe, så går stifinder i vedvarende søgefunktion, og hvis jeg slukker for stifinder og åbner igen, så vil adressefeltet igen udvikle sig til at stå i søgefunktion. For at få det til at virke vil jeg blive nødt til at genstarte pc’en.
Jeg har været ude for lignende mange gange før og har ordnet det med gamle computere, men denne her er samlet for 1½ år siden og har top-notch hardware. I Jobliste-Ydeevne er intet overbelastet.
Den bliver jævnligt automatisk fragmenteret.
Er der nogen, som ved, hvad det kan være?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2021 - 06:49 #1
ryd op i stifinder...
hent https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
i free versionen - det skal kun bruges denne ene gang. Programmet vil gerne have dig til at klikke på betalingsversionen - lad være.
Start det, og vælg 'brugerdefineret rens' - bare klik alt fra (både windows og programmer), du skal kun have hak i Windows Stifinder - Miniature-cache
Så klik 'Kør rensning' - når den er færdig, så kan du afinstallere ccleaner.

Start så stifinder - første gang den skal åbne en mappe, så tager det et sekund længere, da den skal genopbygget cache-filen - men ellers, så er den frisk som nyfødt, og burde virke korrekt igen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. juni 2021 - 08:22 #2
Det kan også skyldes virtuelle DVD-drev, netværksdrev o.lign. der er "tilsluttet", men ikke svarer. Stifinder vil forsøge at hente index-data herfra, men da de ikke svarer hænger den bare.

Så find ud af om der hænger nogle ubrugelige enheder som drev eller lignende vedhæftninger (Det kan også være en scanner med SD-kort læser), og få disse fjernet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juni 2021 - 09:19 #3
#1 Jeg mener at kunne huske at man også, hvis ikke man passer på, får "foræret" Avast anti virus, installeret under installationen af CCleaner.
Dette skal man så efterfølgende fjerne.....
Avatar billede Anders Birch Juniormester
28. juni 2021 - 10:26 #4
Jeg har faktisk slet ikke haft brug for at skrive til jer, for jeg havde ubevist fundet ud af løsningen i går eftermiddags, og det fandt jeg ud af hertil morgen netop inden, at jeg vil i gang med at prøve mig frem til, hvad ErikHg fortæller. I går havde jeg nemlig taget alle ledninger ud af USB og renset pc’en indvendigt og tilføjet ledningerne igen. Jeg kom så nu i tanke om efter, hvad ErikHg fortæller, at min eksterne DVD ikke har virket, selvom jeg synes, at jeg har prøvet at skiftet rundt på ledningerne, men åbenbart ikke drastisk nok.

Jeg havde allerede prøvet med CCleaner
Avatar billede Anders Birch Juniormester
28. juni 2021 - 10:28 #5
*Jeg skrev HerikHG, men det er ole_madsen!
Avatar billede Anders Birch Juniormester
28. juni 2021 - 10:32 #6
Nej for helvede, jeg mente ErikHg. Godt, det ikke er en atombombeknap, der skal trykkes på.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
28. juni 2021 - 10:36 #7
Og en sidste ting, tak for hjælpen til jer!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. juni 2021 - 12:41 #8
BUM!!! - og det var det :-D

ErikHG skriver og advarer om add-ware i.f.m. installation af CCleaner... - jeg skriver om "defekte drev".
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juni 2021 - 19:32 #9
Jeg nævner kun CCleaner, fordi claes57 nævner CCleaner i #1.

ryd op i stifinder...
hent https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
i free versionen - det skal kun bruges denne ene gang. Programmet vil gerne have dig til at klikke på betalingsversionen - lad være.

Jeg er fuldt ud klar over hvad emnet er.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2021 - 20:41 #10
Der fik jeg ligegodt lavet lidt rav i den 😆 men programmet er såmænd godt nok, hvis man bare klikker rigtigt. Avast er ikke med i 'pakken' længere, når den hentes direkte fra udbyder, så derfor…