Avatar billede Temco Professor
29. juni 2021 - 01:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backup af mobil

Samsung S21.

Kan nogen fortælle mig hvordan man tager backup af sin mobil?

Har forsøgt, men fatter ikke noget af det. Jeg har aktiveret OneDrive. Kan åbenbar ikke bruge Dropbox som jeg allerede anvender. (Møg irriterende at skulle have gang i to.)

Derefter kommer jeg ikke længere. Ved ikke hvad jeg gør hvor.

Vil gerne tage backup af Notater . Er det eneste. Alt andet har jeg tillige på computeren.
Avatar billede Temco Professor
29. juni 2021 - 02:16 #1
Fandt en måde.

Markere de noter jeg vil have backup af - "Del" - vælg "Samsung Notes-fil" - og så sende dem med mail.

Aner ikke om det er den rigtige måde at gøre det på. Men det bliver ved det. Når der er tale om Samsung Notes-filer, går jeg ud fra der er tale om regulære backups
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juni 2021 - 06:57 #2
Jeg forsager selv Samsung, så jeg er ikke 100% sikker med deres programmer.

Men de fleste andre ordentlige programmer på Android, tager automatisk backup til Googles sky... - du må jo have en Google konto når du bruger en Android telefon, så foruden Dropbox og nu OneDrive, har du altså også Google Drive :-)
Og siden Android 6 har programmøren af de enkelte apps frit kunne designe backup ind i programmet, hvilket langt de fleste har gjort. Så hvis du er ude i at skulle gendanne din telefon, vil langt det meste data gendannes, uden at du behøver at tage en aktiv backup.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. juni 2021 - 07:29 #3
jeg ville droppe samsung Notater og bruge på Google Keep, der ligge dine noter på din google konto

https://keep.google.com
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.keep
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juni 2021 - 08:24 #4
Der er masser af note-programmer rundt om...

Evernote var nogen af de første der kørte på mange platforme: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evernote&hl=da&gl=US
Noterne gemmes på deres egen platform, og fungerer ret godt.

Microsoft OneNote - når nu der er oprettet en Microsoft konto :-) - bruger jeg selv som det primære noteværktøj.

Og så slog det mig m.h.t. Samsung Notes, at man jo kunne google backup:
https://www.wikihow.com/Recover-Samsung-Notes-on-Samsung-Galaxy

Som sagt er jeg ikke fan af Samsung, netop fordi de kører deres eget app-ræs. Og det ser netop ud til at du kan tage backup med Samsungs eget værktøj til backup. Til Samsungs sky... :-) - så nu er vi vist ude i den 4. "sky" konto...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2021 - 10:41 #5
tip til Nokia-brugere: Indstillinger / System / Backup, angiv din konto (hos google), slå til, og vælg om mobil dataforbindelse også må bruges eller kun wi-fi.
Det er alt - tager alt - kører i baggrunden til tlf dør...
Avatar billede Temco Professor
29. juni 2021 - 22:23 #6
#2 Ok. Så er det jo nok den jeg skal bruge i stedet.

#3 + 4. Kan ikke undvære "Notater". Syntes ikke noget andet er lige så godt.
Er også for sent. Har skrevet for meget ind.
Avatar billede Temco Professor
29. juni 2021 - 22:29 #7
Fakktisk kan jeg leve med at gøre det på den måde jeg allerede har gjort. Behøver ikke være automatisk. Er det eneste jeg har brug for at tage backup af.
Er der tale om filer jeg bare kan lægge tilbage - og det tror jeg (.sdocx hedder de) - er det fint nok.