Avatar billede Jolles Professor
29. juni 2021 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Program til klikbar pdf

Kender I noget til et program, der kan lave fx. et word.dok om til pdf, der kan udfyldes, underskrives og returneres uden først at skulle downloades, printes ud (flere og flere har slet ikke nogen printer!). Gerne et program mindre bekosteligt end Adobes kæmpeprogram.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
30. juni 2021 - 09:56 #1
Word kan vel gemme i pdf direkte, og mht at udfylde det, er det vel et spørgsmål om at gemme som en pdf hvori vise felter må redigeres og at pdf filen på gemmes (redigeringsindstillingerne af filen).
Avatar billede ejvindh Ekspert
30. juni 2021 - 11:02 #2
Jeg kender ikke et program, der kan det, du efterspørger. Men jeg kender et program, hvor du kan redigere direkte i en pdf-fil:
https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-editor

Jeg bruger den selv i købeudgaven, men jeg tror faktisk du kan gøre ovenstående på en tilfredsstillende måde allerede i free-udgaven:
https://www.tracker-software.com/pdf-xchange-products-comparison-chart
Avatar billede falster Ekspert
30. juni 2021 - 13:03 #3
Ang. "udfyldes, underskrives" forstået som formularfelter og digital signering, er jeg 99% på, at det ikke kan gøres uden, at formularen oprettes/redigeres og gemmes med Acrobat (Pro). Før den distribueres.

Man kan opnå noget, der ligner lidt, med mange af de billigere pdf-programmer, jf. svarene ovenfor.

Men der er det jo så brugeren/udfylderen, der skal operere med det program.

Med Adobes produkter skal "kun" opretteren have Acrobat for at oprette en såkaldt "Reader-udvidet PDF".

Brugeren skal kun have den gratis Adobe Reader for at udfylde og underskrive.

Men Acrobat kan rigtignok betegnes som bekosteligt. Især hvis behovet ikke modsvarer udgiften.
Avatar billede Jolles Professor
04. august 2021 - 13:27 #4
Tak for hjælpen, jeg er netop hjemme fra ferie, og skal afprøve jeres forslag.