Avatar billede Cramermis Praktikant
01. juli 2021 - 13:33 Der er 2 kommentarer

F-tasterne

Hej alle
Da jeg vågnede i morges var alle mine F-taster holdt op med at virke, dvs. de skruer fx ikke op og ned for lyden. Jeg har gjort alt, jeg har endda gendannet min macbook og det hele.
Er det nogen der ved hvad problemet kunne være?
Tasterne siger ofte en "advarselslyd" men de gør ingenting

MVH
Avatar billede INK Ekspert
01. juli 2021 - 13:44 #1
Visse modeller er omfattet af Apples ombytningsgaranti, idet tastaturet fejler. Hvis de øvrige taster virker normalt, kan du evt. have slået en tastefunktion til/fra. Kan ikke lige huske hvordan, men det kan Googles.
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
05. oktober 2021 - 16:22 #2
Inde i dine System Indstillinger > Tastatur, kan du bestemme om dine F-taster som standard skal bruge funktionerne (skrue op/ned for lyd/lys, expose, dashboard m.fl.) eller om de skal fungere som helt almindelige F-taster. Se evnt. denne artikel: https://www.lifewire.com/how-to-use-f-keys-on-mac-4707222