Avatar billede TTA Seniormester
08. juli 2021 - 07:49 Der er 8 kommentarer

Kan ikke uploade filer til OneDrive

Jeg kan pludselig ikke længere uploade filer til mit OneDrive fra min arbejdsPC.

Når jeg vælger filerne, der skal uploades, så meddeler den som vanligt "Overfører x elementer". Men.... der sker ingenting. Åbner jeg status, så viser den "0 byte af xxx kb". Jeg får ingen fejlmeddelelser - den står bare og hænger.

Har søgt efter en løsning hos Microsoft - men de har kun løsninger, hvis man får en given fejltekst. I mit tilfælde virker det bare ikke.

Hvor skal jeg starte!?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2021 - 10:42 #1
men du kan tilgå og hente filer som normalt?
arbejdsPC - er problemet der på job, eller når du er hjemmefra?
det kan jo være at it har rodet med tilladelserne, og at du ved en fejl er lukket ude.
Avatar billede TTA Seniormester
08. juli 2021 - 11:55 #2
Ja, jeg kan godt hente filer, men ikke uploade dem.

IT har mig bekendt ikke ændret nogen tilladelser.

Jeg synes at kunne huske at jeg har haft problemet før, men kan ikke huske hvad jeg gjorde for at få det til at virke igen.
Avatar billede TTA Seniormester
22. juli 2021 - 16:44 #3
Ingen løsningsforslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juli 2021 - 16:59 #4
snak med it-afdelingen
Avatar billede TTA Seniormester
23. juli 2021 - 15:06 #5
De kan /vil ikke hjælpe, når der er tale om systemer/programmer, der anvendes privat. Men jeg tvivler også stærkt på, at de skulle have gjort noget, der pludselig forhindrer mig i at uploade.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2021 - 19:38 #6
hvis din id og ip-adresse ikke er kendt af dem, så er det normalt ikke adgang - ellers kunne hvem som helt jo sende filer til dem. Så de mangler din id/ip konfiguration hos dem.
Avatar billede TTA Seniormester
24. juli 2021 - 10:55 #7
Det skal jeg nok have uddybet? Normalt ville jeg kunne tilgå mit OneDrive fra hvilken som helst PC og hente/uploade filer.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2021 - 11:17 #8
i stifinder (på arbejdspc) finder du onedrive mappen. Højreklik på dens Dokumenter, og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet Sikkerhed, og der på dit brugernavn - der skal så være tilladelse til skrivning.