Avatar billede danni2501 Mester
11. juli 2021 - 20:47 Der er 14 kommentarer

Vil ikke opdatere KB5004945

Hej eksperter

Jeg kan se i min Windows Update at:jeg kan hente KB5004945.Men jeg kan ikke få lov til at hente den. Den skriver:

2021-07 Samlet opdatering til Windows 10 Version 21H1 til x64-baserede systemer (KB5004945)
Status: Ventende download

Der er tilgængelige opdateringer, men de er for store til at blive downloadet over din aktuelle forbindelse. Vi downloader opdateringerne, så snart du opretter forbindelse til et Wi-Fi.
(se billede https://ibb.co/jgNSMFx).

Det er Windows 10 Pro version 21H1 (build 19043.985)
(se billede https://ibb.co/gDgcpms).

What to do?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
11. juli 2021 - 21:24 #1
Jeg kigger med på denne tråd, fordi jeg har haft samme problem.
Det sker, når man har en forbrugsbaseret forbindelse, men det hjalp ikke at ændre indstillinger.
Jeg løste det midlertidigt ved at oprette forbindelse til WIFI (via den forbrugsbaserede forbindelse).
Avatar billede danni2501 Mester
11. juli 2021 - 21:36 #2
Min pc kører med WIFI dongle. Den er koblet til vores router og der er ikke noget forbrugsbaseret og den forbindelse har samme pc brugt til opdateringer de sidste mange mange år
Avatar billede f-arn Guru
12. juli 2021 - 06:46 #3
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. juli 2021 - 07:43 #4
#3 f-arn
Tak for info. Det kan være løsningen i mit tilfælde.

danni2501 har ikke en forbrugsafregnet forbindelse.
Avatar billede danni2501 Mester
12. juli 2021 - 08:02 #5
Korrekt FinnRasmussen

Når jeg trykker på knappen "Hent" bliver den bare lysegrå og intet går i gang.
Avatar billede f-arn Guru
12. juli 2021 - 08:39 #6
@danni2501
Beklager jeg havde overset dit indlæg længere inde i tråden.
Er windows update det eneste du ikke kan downloade?
Avatar billede danni2501 Mester
12. juli 2021 - 08:47 #7
Ja. Det er vildt underligt.
Avatar billede f-arn Guru
12. juli 2021 - 09:10 #8
Jeg ved det lyder underligt, men sommetider kan man løse mærkelige problemer ved Windows Update ved at sætte opdateringer på pause i 7 dage, genstarte, og så slå opdateringer til igen... Vil du godt prøve det 😃
Avatar billede danni2501 Mester
12. juli 2021 - 09:23 #9
Det lyder som en ide. Det prøver jeg.
Avatar billede INK Ekspert
12. juli 2021 - 12:29 #10
Har du kørt fejlfindingsværktøjet under indstillinger, update, foretag fejlfinding, for windows update?
Avatar billede danni2501 Mester
12. juli 2021 - 12:45 #11
Det kan jeg give et skud
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2021 - 13:26 #12
Har du set efter, hvor hurtig dit Wi-FI  er ved måling?
Der er også mulighed for at opdatere fra Microsoft her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede INK Ekspert
12. juli 2021 - 13:56 #13
Da du kan downloade fra andre sites, kunne du forsøge at downloade og installere fra denne:
https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB5004945
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2021 - 14:42 #14
Måske har du nogen tidligere Windows opdateringer som venter at blive udført fordi du ikke har foretaget Diskoprydning som administrator og slette alt på diskoprydning.

Efter sletning er det nødvendigt at genstarte pc og men husk, at man skal slette alt på Computer\Windows\SoftwareDistrubution\Download -stien.

https://ibb.co/1bcdx1p