Avatar billede 450025 Ekspert
15. juli 2021 - 10:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google Translate.

Kjører 2 computere Win 10 Nettleser Google Chrome jeg er synhemma har nok gjort noe feil et sted men vet ikke hvor?
Den ene computer oversetter fint fra Engelsk til Norsk.
Den andre nekter dette nå bare den oversetter ikke i hele tatt jeg stilller den pråket Norsk som jeg bruke men viser fremdeles bare Engelsk.
Her kan jeg velge språk:  Norsk eller Dansk - men setter jeg til Norsk er Engelsk bare ukjent?
Setter jeg til Engelsk er Norsk kjent. Hvordan retter jeg denne Feilen Takk om noen vet dette.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. juli 2021 - 11:03 #1
Beklager jeg glemte dette Ggoogle Chrome er reinstalert og fungere fint bare Ikke Translate.Den svikter .
Avatar billede milter Ekspert
15. juli 2021 - 14:00 #2
Avatar billede 450025 Ekspert
15. juli 2021 - 14:24 #3
Nei helt erlig milter det har jeg ikke - og dette klare jeg ikke heller nå - jeg skrev jeg er Svaksynt å det btyder at mitt computerliv er på vei ut.
Jeg har bare 20% på et øye nå og hvis du vet eller kan lese så prøv å gi meg en lettere løsning Takk
Avatar billede 450025 Ekspert
15. juli 2021 - 15:06 #4
Dette er fryktelig tungvint for meg dette - her på computerword klare Google fint oversett fra Norsk - men det er ikke mitt spørsmål.
Det er fra Engelsk til Norsk problemet er - jeg er ikke så flink i Engelsk derfor kontroll med Translate for nå som er svaksynt (da er det godt og ha 2 computere da) men hadde at kunne jeg slippe det hadde det vert supert for meg.
Jeg vet bare ikke hvor feilen er nå Sorry.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2021 - 16:29 #5
gå ind på siden
chrome://settings/
(det skal stå i adresse linjen)
Så scroll helt ned til bunden - det slutter med ordet Avanceret - klik på det
Det første afsnit her er Sprog.
det første er nok Norsk / bokmål, som er det, din browser viser.
På den næste (fx engelsk) det ude til højre efter de tre prikker - klik der, og du kan vælge om den skal oversætte

VIGTIGT: hvis du kommer til at klikke på den første mulighed "Vis google Chrome på dette sprog" så skifter brugerfladen til det sprog, så du skal finde bokmål igen, og sætte det til "Vis google Chrome på dette sprog". Det er kun linjen med "Tilbyd at oversætte" du skal markere.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. juli 2021 - 17:29 #6
Takk for ditt svar jeg er trett og oppgitt får se på dette i merge claes57 men Takk.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. juli 2021 - 08:56 #7
Hallo claes 5. har tett tn lang pause nå tråden er ikke lukket det vet jeg - i dag tok jeg fatt på oppgaven og fulgte dine råd.
Og som før er dette ofte smart jeg er ikke den jeg var lengre Synet er mitt handig
kapp også på computer jeg merker dette få vet hva det vil si og være synskemmet.
Oppgaven er løst nå her språket Oversetter fra Google Chrome er på plass.
Jeg har fått løst en annen oppgave også Google Chrome fjernet Bokmerker og ga en Leselist i stedet den er jeg ikke helt fotrolig med enda men det kommer vel.
Neste blir Win11 da må nok mange kaste sin computer og det blir i 1000 vis det  og der finnes vel ingen måte og ungå dette på - Brukeren blir Taperen Sorry.
Ha en fin dag hjemme til deg.
Hilsen from 450025. Arne.