Avatar billede Uvanga Ekspert
18. juli 2021 - 17:57 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Download film fra nettet når det ikke umiddelbart er muligt

Jeg har fundet en film på nettet der kan streames, og som jeg gerne vi downloade. Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre, så er der nogen der kender en metode? Det er en harmløs universitets afslutning, så der er ikke noget fordækt i det..
Avatar billede eurositi Ekspert
19. juli 2021 - 01:15 #1
Ant Video Downloader er en udvidelse til bl.a. Firefox, som virker ganske fint.

Hvis du er meget skeptisk over for at installere programmer til dette formål, kan du højreklikke og få vist sidens kildekode (sandsynligvis en MP4 eller en WebM-fil). Hér kan du af og til være heldig at finde URL'en til selve videoen, som du blot kan copy-paste til browserens adresselinje.

Men der er ingen tvivl om, at en video downloader er en mere skudsikker metode. Vær dog obs på, at dén slags programmer ikke kan bruges til at kopiere indhold fra professionelle streamingtjenester. Men de kan selvfølgelig stadig bruges til ulovligheder, hvilket der dog næppe kan være tale om i dit tilfælde, med mindre du videredistribuerer det. :)
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2021 - 11:31 #2
Nu ved jeg jo ikke, hvor vigtig den film er for dig, eller hvor den ligger.
Men jeg har hentet mange film og podcast med Video downloader Ultimate.
Den koster ca. 64 Kr. https://www.videodownloaderultimate.com/en/
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2021 - 11:34 #3
Rettelse, prisen er i Euro, så det bliver Kr. 74,38 😎
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. juli 2021 - 11:40 #4
Eller er der muligheden at bruge en screen recorder - der optager hvad der sker på skærmen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. juli 2021 - 09:23 #5
Tak for alle input. Nu har jeg noget gå videre med 👌