Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juli 2021 - 20:10 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Record program

Jeg skal bruge et program, der optager lyd UDEN OM højttalerne.
Jeg har nu forsøgt mig med flere forskellige, men de optager alle GENNEM HØJTALERNE. Findes der da for pokker ikke et, som optager direkte?
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juli 2021 - 20:10 #1
Jeg kan se, at de ikke duer ved at optagelsen ikke fungerer, når jeg skruer ned for lyden
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juli 2021 - 20:22 #2
Det kan fx være en optagelse af lyd fra youtube
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2021 - 21:05 #3
Audacity måske?
Prøv at se video her (den er desværre på engelsk) men jeg håber du kan få noget ud af den.
https://www.youtube.com/watch?v=AGY_Ph_F1G8
I de ældre udgaver jeg brugte for en del år siden var der en indstilling der hed "What U hear" som oversat betyder hvad du hører og kommer over højttalere.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2021 - 21:10 #4
Har lige hentet Audacity fra linket i video, og med de indstillinger der vises i denne video kan man optage det der kommer ud af højttaler. Optog den video jeg har linket til :-)
Så det virker stadig :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juli 2021 - 21:13 #5
Audacity er et hamrende godt program, men det optager gennem højtalerne
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2021 - 21:16 #6
Ja det optager gennem den lydport der går hen til højttalerne. Det er ikke en mikrofon der opfanger lyden. Jeg har ikke mikrofon her på min stationære.
Man kan under rediger fanen og går i præferencer ind justere hvor  god kvalitet det skal optages i.
Det er indstillinger jeg ikke har rodet så meget i. Men optage det gør den.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2021 - 21:18 #7
Hvis du optager fra nettet og Youtube tænker jeg du bliver nødt til at bruge disse indstillinger. Jeg tænker ikke lige du kan vælge en anden digital indstilling når men optager derfra.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juli 2021 - 21:20 #8
Nu skal vi lige være sikker på, at vi ikke taler uden om hinanden.
Audacity optager også lyde - fx tv - i stuen, og det duer ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2021 - 21:23 #9
#8 Så tror jeg ikke helt jeg ved hvor du vil hen, og med hvilket program man så skal kunne gøre det med??
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juli 2021 - 21:25 #10
Men det kan jo ikke passe, at der ikke findes et program, der ikke optager gennem højtalerne
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juli 2021 - 21:28 #11
Der må da være andre end mig, der har brug for  sådan et program
Avatar billede Erik K Ekspert
22. juli 2021 - 21:44 #12
Audacity optager kun den lyd, der kommer fra f.eks. Youtube, hvis du bruger de indstillinger, der vises i linket som 220661 har givet dig og du får ikke lyden fra dit TV med.

Hvis du får lyden med fra dit TV, har du ikke brugt de indstillinger og derfor optager du lyd fra mikrofon - du kan jo evt. prøve at slukke for din mikrofon og se om du så overhovedet får en lydoptagelse.

Audacity kan optage på begge måder, alt efter indstilling.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juli 2021 - 22:02 #13
Jeg tror sgu da, I har ret. Nu har jeg forsøgt i et år. Skal lige ud at gå med min hund, så vender jeg tilbage.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juli 2021 - 23:08 #14
I har sgu ret, det virker!
TUSIND tak for hjælpen!!!!!!!!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2021 - 06:33 #15
Velbekomme 😊
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. august 2021 - 00:07 #16
Nu er den fandme gal igen! Når jeg skruer ned for lyden, stopper optagelsen - altså der kommer ikke noget på.
Avatar billede Erik K Ekspert
07. august 2021 - 20:07 #17
Hvor skruer du ned for lyden?

Du må ikke skrue ned for lyden i programmet Audacity. Hvis du gør det, optages ingen lyd, hvis du skruer helt ned.

Du kan skrue ned på lyden på dine højttalere uden at dette påvirker optagelsen.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. august 2021 - 03:17 #18
Ja, men så kommer der en mislyd ved siden af det optagede.
Og hvorfor pokker er den holdt op med at vise optage styrken - nu viser den kun en linie uden udsving???
Avatar billede Erik K Ekspert
12. august 2021 - 19:32 #19
Det har jeg aldrig oplevet.
Kan du være kommet til at klikke på noget, der forårsager dette?

Det kan være vanskeligt at finde frem til, hvad der er sket.

Jeg bruger en stationær med separate højttalere og det har efterhånden kørt upåklageligt i årevis og når jeg skruer op/ned på de separate højttalere, påvirker det ikke på nogen måder lydstyrke eller -kvalitet.

Problemet løses nok nemmest ved at afinstallere Audacity og så downloade den på ny og så udelukkende ændre indstillingen, hvor der står MEME til Windows WASAPI og lade alt andet være.

Du kan hente nyeste version fra Audacity direkte her:

https://www.audacityteam.org/download/
Avatar billede ZeBa Ekspert
26. august 2021 - 18:31 #20
Har geninstalleret, men hvorfor f..... kommer der nu ikke noget udslag, når jeg optager - kun en enkelt linie?????????
Avatar billede Erik K Ekspert
26. august 2021 - 21:32 #21
Det er måske fordi du først starter optagelse i Audacity efter du har påbegyndt afspilning af lyd fra f.eks. YouTube.

Prøv at åbne Audacity - sørg for at Wasapi er valgt - klik på optageknappen og derefter starter du musikafspilning fra nettet.
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. september 2021 - 22:01 #22
Jeg har ikke glemt det men har så meget om ørerne :(
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. oktober 2021 - 01:52 #23
#21: Det prøver jeg :)
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. oktober 2021 - 20:32 #24
#21: Det hjælper ikke  :(