Avatar billede madklub Guru
23. juli 2021 - 08:46 Der er 2 løsninger

Underlig opførsel

Hej,

I går teede min computer sig underligt.
Det er en 1 år gammel state of the art gaming rig fra MM-Vision i 20 kilo kroners klassen... - man er vel nørd ,-).
Efter genstart, startede iCUE ikke ordenligt op. iCUE styrer bl.a. RGB lyset.
ROON. kunne ikke heller finde min DAC.

Jeg lukkede helt ned igen og slukkede på kontakten bag på.
Efter 15 min, tændte jeg igen og alt så ud til at virke normalt.

Mit spørgsmål. Hvad kan der have været galt, og hvorfor hjalp de at slukke helt ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2021 - 10:45 #1
Bud: En driver har ikke loadet rigtig op efter en gensrart. Man kan i visse tilfælde opleve at noget hardware ikke når at lukke rigtigt ned (strøm) inden pc booter op igen. Og bliver hardwaren ikke strøm neutraliseret så tænder den ikke rigtig op. Når du så holder en pause på 15 minutter så er den afladet helt og klar til at starte op igen.
Avatar billede ecaspar Mester
11. august 2021 - 14:58 #2
Da HW aldrig er rigtig slukket hjælper det at fjerne strømmen fuldstændigt.
Som der skrives tidligere "bliver hardwaren ikke strøm neutraliseret så tænder den ikke rigtig op. Når du så holder en pause på 15 minutter så er den afladet helt og klar til at starte op igen."
/Elektronik manden