Avatar billede Siri Juniormester
23. juli 2021 - 22:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Virusskanning mislykkedes

Jeg har Windows 10.
Når jeg vil downloade noget siger den: kan ikke downloade, virusskanning mislykkedes.
Jeg har prøvet at slå mit virusprogram fra, men alligevel siger den det stadig.
Er der mon nogen der ved hvad jeg skal gøre.
Jeg har McAfee virusprogeam.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2021 - 07:44 #1
Er programmet udløbet på licensen?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2021 - 08:04 #2
Hvis det er en forhåndsvis ny pc kan den være købt med et program der typisk kører i en kort prøveperiode (max 3 mdr.) og så skal licensen fornyes.
Det er det men kalder en "pre installeret pc" hvor producenten af computeren har lagt en masse (for nogle ligegyldige) programmer på.
Avatar billede Siri Juniormester
24. juli 2021 - 10:00 #3
Min pc er ca 7 år og McAfee virusprogrammet bliver fornyet hvert år. Gyldig indtil februar 2022.
Avatar billede KHN Guru
24. juli 2021 - 11:07 #4
Prøv at deaktiver McAfee WebAdvisor fra den/de browsere du bruger - McAfee WebAdvisor skal være placeret under Udvidelser eller Tilføjelsesprogrammer.
Og se om du nu er i stand til downloade.
Avatar billede perwolf Forsker
24. juli 2021 - 11:40 #5
Microsoft har indbygget et antivirusprogram, Defender. Når man installerer andre antivirusprogrammer, så slukkes det automatisk. Måske er det sådan, at når du slukker dit McAfee, så træder Defender automatisk til, og blokerer?

Måske kan du prøve at deaktivere dit Defender efter deaktivering af McAfee, og så se om det virker?

Jeg har i årevis kun brugt Defender, og har endnu ikke været ramt af virus.
Avatar billede Siri Juniormester
24. juli 2021 - 11:42 #6
ved ikke lige hvordan man gør.  Jeg har prøvet at slette mcafee, men det hjalp heller ikke
undskyld men jeg er ikke nogen it ørn.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. juli 2021 - 11:47 #7
Hvis du skal slette et program effektivt kan du anvende Revo-Uninstaller.
Dette er gratis og meget effektivt.

https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/
Avatar billede perwolf Forsker
24. juli 2021 - 12:07 #8
Har også i mange år brugt Revo Uninstaller, og har købt betalingsversionen.
Den rydder rigtig meget op, når man afinstallerer, også i registreringsdatabasen. Mange programmer har en rigtig dårlig afinstallering, og efterlader mapper, filer og en masse ting i registreringsdatabasen. Dette sørger Revo for, så din PC ikke sløver med tiden.

En god idé, når man får en ny PC er, at starte med at lave en helt frisk installation af Windows. Til dette er der masser af vejledninger på internettet, og det er gratis.
Når man laver en helt frisk installation af sin PC, så får man ikke alt den bloatware med, som producenten har installeret på din nye PC, herunder 3-måneders prøver af McAfee m.v.
Avatar billede Siri Juniormester
24. juli 2021 - 13:39 #9
jeg kan ikke engang downloade revo uninstaller. den siger igen virusscanning mislykkedes.
synes jeg har prøvet alt. Slettet defender og mcafee og alligevel vil det ikke lykkes.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. juli 2021 - 15:18 #10
Her er et link til en video på YouTube om afinstallering af McAfee:

https://www.youtube.com/watch?v=4dVpRQKRQxA

Håber det kan være til hjælp🤞
Avatar billede Peter Guru
24. juli 2021 - 15:36 #11
Bloatware. Der er sikkert også Candy Crush på Pc’en.

Jeg sværger til Bitdefender som virursscanner. McAffee er død for ikke længe siden, men det har ikke noget med sagen at gøre.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
25. juli 2021 - 16:11 #12
Måske er det sikkerheden i din browser, der forhindrer at downloade filer.
Prøv at gå ind i indstillinger og gå til Sikkerhed under Sikkerhed og privatliv og sætte indstillingen til ingen beskyttelse.
(Det kan hedde noget andet i de forskellige browsere.)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2021 - 20:06 #13
Hvis dette er under Google Chrome, har de allerede udgivet stabil version Google Chrome 92. Det er måske dette du mangler at opdatere.
https://chromereleases.googleblog.com/

Er dette ved Edge browser, tryk på de tre prikker for Indstillinger, og ned på bunden kan du se Hjælp og feedback, derinde tryk på Om Microsoft Edge, og dette vil starte processen for at se om der er opdateringer.

Eller du kan redigere dit eget register på dit pc således:
https://youtu.be/Ok9L8c3dzY0

Herinde er det "regedit.msc" du skal starte som administrator og redigere følgende sti som du kan kopier hele tekst neden under ind til dit registre og trykke på Enter:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Attachments

Derinde kan du lave om på "ScanWithAntiVirus" med værdi 3 til 1, med hexadecimal markeret.
Og husk, at det er dette du kan justere tilbage til 3, hvis du vil have det tilbage til standard værdien.

HUSK, at genstarte pc'en når du har ændret den og lukket dit register. Det vil først træde i kraft efter genstart.