Avatar billede Sinan Praktikant
26. juli 2021 - 03:49 Der er 6 kommentarer

Vedrørende min pc larm

Hej
Jeg har brug for hjælp. Min pc's blæser larmer lige pludselig ud af det blå. Larmen går i gang i 5-10 sekunder, også stopper larmen. Efter et stykke tid, begynder den forsat og larme i samme proces, også stopper den igen. Larmen sker kun når jeg spiller computerspil. Min pc er relativ ny(2 år gammel). Jeg har en 2070 grafikkort og en i9 core. Jeg har renset min pc for støv, men larmen forsættes stadig. Pc'en får også masser plads til at luften kan komme ind og ud. Håber der nogle som kan hjælpe mig. Tak på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2021 - 07:41 #1
Har du tjekket din pc temperaturer?
For selvom du har renset kan der stadig være et problem med din køling.
Programmet her https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html kan måske give et hint til hvordan det står til.
Har du arbejdet inde i computerens indre kan man ved et uheld have kommet til at skubbe til en køler så den ikke sidder 100% rigtigt, og det kan være nok til at den kører for varm.
Grafik kortet du har fornemmer jeg har 3 blæsere. Er du helt sikker på du har fået renset i bund derinde? Har du brugt trykluft på dåse for at blæse ud?
Avatar billede kulawig Professor
26. juli 2021 - 08:28 #2
du er nødt til at identificere hvilken blæser der larmer

1. kabinet blæser
2. processor køler
3. grafikkort køler

derefter vil det være meget nemmere at fejlfinde

ps.:  (når du siger larmer ... er det så fordi den går op i omdrejninger og derefter falder tilbage til lav drift .?? )

mvh
michael
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2021 - 08:31 #3
#2 Enig.
Men det vil temperaturen fra programmet formodentligt også fortælle hvilken det er 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2021 - 08:33 #4
Ah ok. Kabinet blæser fortælles der ikke noget om. Kun dem der er tilsluttet hardware fysisk.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2021 - 08:34 #5
jeg ved ikke med din bolig - men jeg har haft eftermiddage med over 30 grader i stuen. Så skal man ikke spille krævende spil samtidigt. Du kan jo kun køle med den luft, der er til rådighed (om end fartvind hjælper lidt til).
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2021 - 08:37 #6
#5 👍