Vælge flere linjer med formel?
Jeg har lidt svært ved at komme med en sigende overskrift, men mit spørgsmål omhandler følgende:Jeg har en liste med materialer til en ordre som skal til flere lokationer. Jeg har en kolonne i listen med lokationen den skal til, men kan jeg med formler skabe en ny liste hvor jeg kun samler den ene lokation?
Jeg er med på at jeg normalvis kunne lave en pivot eller en sortering, og jeg kan sikkert også programmere til det i VBA, men kan jeg slippe afsted med at gøre det via formler?
Altså min liste ser sådan ud:
Lokation - Materiale nr - beløb
Taastrup - Dims 1 - 10 kr
Roskilde - Dims 1 - 10 kr
Taastrup - Dims 2 - 20 kr
Jeg vil så i en anden fane (fane til kunden) lave:
Taastrup - Dims 1 - 10 kr
Taastrup - Dims 2 - 20 kr
Jeg overvejede noget med en tæller, for så at bruge xlookup, men jeg tænker der måske er en løsning der er nemmere, måske indeks eller noget?