Avatar billede kim1a Ekspert
28. juli 2021 - 12:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vælge flere linjer med formel?

Jeg har lidt svært ved at komme med en sigende overskrift, men mit spørgsmål omhandler følgende:

Jeg har en liste med materialer til en ordre som skal til flere lokationer. Jeg har en kolonne i listen med lokationen den skal til, men kan jeg med formler skabe en ny liste hvor jeg kun samler den ene lokation?

Jeg er med på at jeg normalvis kunne lave en pivot eller en sortering, og jeg kan sikkert også programmere til det i VBA, men kan jeg slippe afsted med at gøre det via formler?

Altså min liste ser sådan ud:
Lokation - Materiale nr - beløb
Taastrup - Dims 1 - 10 kr
Roskilde - Dims 1 - 10 kr
Taastrup - Dims 2 - 20 kr

Jeg vil så i en anden fane (fane til kunden) lave:
Taastrup - Dims 1 - 10 kr
Taastrup - Dims 2 - 20 kr

Jeg overvejede noget med en tæller, for så at bruge xlookup, men jeg tænker der måske er en løsning der er nemmere, måske indeks eller noget?
Avatar billede store-morten Ekspert
28. juli 2021 - 12:57 #2
Kan du ikke bruge: Filter?
Avatar billede store-morten Ekspert
28. juli 2021 - 13:13 #3
Avatar billede kim1a Ekspert
28. juli 2021 - 17:13 #4
Det er en god løsning, som dog nok ikke lader sig gøre i praksis, da min data bliver kopieret kolonne for kolonne ind af ikke så Excel-kyndige, og med min (begrænsede) forståelse af tabeller så kan det give udfordringer, men jeg prøver tak for hjælpen.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester