Avatar billede DonNoer Praktikant
29. juli 2021 - 22:01 Der er 2 kommentarer

Hdd fra en NAS til en anden NAS

Jeg har en Asustor NAS jeg overvejer at skifte til en anden NAS.
Jeg kører Raid 5 på min nuværende,
Spørgsmålet er: Kan jeg bare flytte de 4 HDD over i en ny NAS, og beholde indholdet eller?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juli 2021 - 23:10 #1
Nej, det kan du ikke. Eller jo, hvis det bare er et spørgsmål om at genbruge diskene, så kan du. Men indholdet gemmes desværre forskelligt fra producent til producent. Og selv inden for samme producent, eks en synology eller qnap, er modellerne ikke nødvendigvis indbyrdes kompatible.
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
30. juli 2021 - 08:46 #2
+1 som, som ole_madsen siger.
Nogle producenter har en procedure for at flytte diske til anden NAS af samme producent, men der er mange forbehold for de enkelte modeller, firmware versioner osv. Uanset så bør du kopiere data ud og efterfølgende lave en backup. Så kan diskene flyttes.
Ville måske lige tjekke SMART, køre en performance test og power on tid for diskene inden at genanvende dem.