Avatar billede ZeBa Ekspert
01. august 2021 - 00:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DVD contra Blu-Ray

Kan en ældgammel mand med ridsede briller se forskel på en DVD og en Blu-ray?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2021 - 08:21 #1
Ja det bør du kunne.
Prøv at læse siden her ,https://www.bluraycopys.com/da/resource/blu-ray-vs-dvd.html  og kig evt også på billedet der er på siden. Du bør kunne se at billedet fremsår mere "grynet" på dvd med samme skærm størrelse
Avatar billede Richard Thune Forsker
01. august 2021 - 08:21 #2
Gætter på at du mener billedet.
Gætter også på at du overvejer at anskaffe en Blu-Ray afspiller.
Det kræver et fuld HD (eller bedre) fjernsyn med HDMI tilslutning men så vil du også kunne se forskel.
Det er ikke den helt vilde forskel, men den er der normalt.
En god ting, en Blu-Ray afspiller kan også afspille CD'er og DVD'er.
Avatar billede Erik9761 Novice
01. august 2021 - 21:34 #3
Jeg har optaget flere tv-serier på blu-ray. Der kan være mange afsnit på en sådan disk. I nogle tilfælde har jeg anvendt blu-ray 25 GB men i andre 50 GB blu-ray DL.
Man kan jo også lige som på DVD, optage i forskellig kvalitet.
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. august 2021 - 00:02 #4
#2: Jeg har et rigtig godt TV