Avatar billede Dennis Juniormester
01. august 2021 - 19:14 Der er 5 kommentarer

Pc kamera tænder ikke

Hej alle.

Jeg er noget træt af at mit kamera på min lenovo yoga computer ikke vil tænde. Den kommer med fejlkoden:
0xA00F4271<MediaCaptureFailedEvent> (0x80070001)
Det har virket, men ved ikke om jeg måske er kommet til at blokere for det på en eller anden måde i indstillinger. Indtil videre har jeg prøvet at opdatere de ting jeg kunne samt nulstilling af kamera.

Håber virkelig der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig :) På forhånd tak
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2021 - 19:35 #1
Prøv at trykke på Windowstasten + X = indstillinger,
vælg Enhedshåndtering og her Kameraer, og se om det er aktivt eller du kan opdatere driver.
https://ibb.co/sKw01RD
Avatar billede Dennis Juniormester
01. august 2021 - 19:46 #2
Hej. Tusinde tak for dit input. Men resultatet den skriver er, at den bedste driver allerede er installeret...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2021 - 21:09 #3
Kan du under Windows update opdateringsoversigt  se om driveren er blevet opdateret den vej?
Hvis den er det prøv at rulle driveren tilbage.
Avatar billede KHN Guru
01. august 2021 - 23:36 #4
How to Fix Webcam Error Code 0xA00F4271:
https://tinyurl.com/yjb2dacv
Avatar billede supportsiden Professor
07. august 2021 - 23:10 #5
Forudsat du kører Windows10 :
Installer nyeste Lenovo Vantage, kør system opdatering derfra
Tjek at kamera ikke er slået mekanisk fra
Tjek om dit antivirus evt. blokerer for brug af webcam
Test webcam her : https://da.webcamtests.com/