Avatar billede pwn Forsker
01. august 2021 - 20:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filnavne kopieret over i Word eller Excel

Findes der en smart måde at kopiere filnavnene over i Word eller Excel fra en række fotos?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2021 - 20:55 #1
Den gode gamle dos kommando “dir” med diverse parametre.
Avatar billede eurositi Ekspert
01. august 2021 - 20:59 #2
I WIndows stifinder placerer du dig i mappen med billedfilerne
Markér alle billedfilerne (Ctrl+A)
Hold SHIFT-tasten nede samtidig med at du højreklikker et tilfældigt sted i vinduet.
Du ser nu muligheden "Kopier som Sti". Vælg denne mulighed (Eksempel: https://i.imgur.com/LTSUBir.png)
Åbn Word, Excel eller hvad du foretrækker
Højreklik eller tryk Ctrl+V for at indsætte alt fra udklipsholderen
Du får nu en liste med alle filnavnene i tekstformat
I Word/Excel m.v. kan du lave en Søg og erstat for at fjerne anførselstegn og stinavne, hvis du ønsker en liste udelukkende med selve filnavnene.
Avatar billede pwn Forsker
01. august 2021 - 22:42 #3
Fantastisk - tak :-)