Avatar billede kris75 Mester
02. august 2021 - 16:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Outlook 365 som standard mail program registreres ikke

Hej
Jeg har en maskine med Windows 10, hvor jeg er gået over fra Windows Live Mail til Outlook 365, som er installeret på computeren. Jeg har derefter sat standard mail programmet i Windows 10 til være Outlook. Det vises også som standard program i Windows 10, det er det bare ikke. Har også prøvet med det indbyggede mail program, men her bliver den også på Live.
Problemet startede med at jeg ikke kunne scanne til mail over lokal netværket, der sendte den filen til det gamle Live program. Derefter prøvede jeg at sende en fil med højreklik og send til og der valgte den også Live programmet.
Dvs. at den nærmest sidder fast i Windows Live Mail. Inde i Outlook kan jeg ikke sætte det som standard mail program.
Nogen der ved hvad der kan gøres?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2021 - 17:21 #1
Hej du er vel klar over at Office Outlook ikke er det samme som Microsoft Outlook?
Og at Live mail er familie nær til Microsoft Outlook.
Avatar billede kris75 Mester
02. august 2021 - 17:54 #2
Jo, det ved jeg godt, men problemet her er at Windows 10 ikke vil ændre standard mail app´en. Det kan vel ikke passe at Outlook 365 ikke kan bruges til feks. at sende en fil ved højreklik og send til?
Avatar billede kris75 Mester
02. august 2021 - 18:05 #3
Bonus info. Har lige prøvet med en anden maskine med Windows 10 og Office 365 og der virker scan til mail og højreklik->send til helt fint. Så tænker det måske kan have noget at gøre med registringsdatabasen, men tør ikke pille ved noget jeg ikke har styr på. Tænker måske det kan være noget med at Live mail sidder fast på en måde.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2021 - 18:23 #4
jeg er så på Thunderbird - men hvis jeg skulle ønske at skifte, så via Apps/standardapps/ klik på Mail, og vælg ikke outlook, men vælg 'Søg efter...' der er så (udover outlook) "Microsoft 365 Personal" (der er også en Family). Tag den, du har abonnement på, og test.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2021 - 18:24 #5
Du skal jo oprette en ny mail på Outlook med din Mailadresse og dit password.
det samme som på Livemail.
Jeg indtastede min livemail adresse og password i Outlook og trykkede synkroniser
og dagen efter var alle mine livemail mapper ovre i Outlook.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2021 - 18:34 #6
Lige som i Windows mail hvor jeg også har min livemail konto!
https://ibb.co/4MdYTc2
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2021 - 18:46 #7
og som her Microsoft Outlook.
https://ibb.co/5F6HKxm
Avatar billede kris75 Mester
02. august 2021 - 19:06 #8
Poko1-> Jeg tror vi snakker lidt forbi hinanden. Outlook 365 er installeret og mail er opsat. Den kører som den skal på nær af de funktioner jeg nævnte tidligere. Den anden maskine som fungerer med funktionerne er opsat på samme måde. Det er klienterne som er lokalt på computeren der ikke ændres som standard. Mailadresserne er ikke .live adresser og har intet med sagen at gøre. Den maskine som fungerer er f.eks. en Google workspace adresse, altså gmail.
Problemet er at Windows ikke kan registrere at jeg vil skifte standard mail appen til Outlook fra Windows Live.

Claes57-> Jeg har allerede installeret Outlook klienten fra Office 365 siden. Så jeg tvivler på det vil gøre nogen forskel. Office 365 pakken er også en Enterprice udgave.
Avatar billede kris75 Mester
02. august 2021 - 19:25 #9
Så virker det. Det hjalp da jeg slettede Windows live mail programmet, så hoppede den lige over på Outlook 365. Tænker det måske er fordi at live mail udgik for nogle år tilbage og så har Microsoft ikke haft den i tankerne. Tak for jeres tid :-)