Avatar billede mronet87 Forsker
02. august 2021 - 19:34 Der er 5 kommentarer

Bedste RTX 3070 TI (MSI RTX 3070 TI Supreme X vs. Asus Rog Strix 3070 TI OC)

Hej Alle Eksperter

Jeg vil have købt et RTX 3070 TI, men jeg står imellem MSI RTX 3070 TI Supreme X eller Asus Rog Strix 3070 TI OC.

Har I nogen erfaring med hvad for et af dem som er bedst?
Avatar billede milter Ekspert
02. august 2021 - 19:51 #1
Du ved bedre, end vi gør, hvad du skal bruge kortet til, og hvad du gerne vil have, så kig her:

https://www.gpu-monkey.com/dk/compare_gpu-asus_rog_strix_geforce_rtx_3070-102-vs-msi_geforce_rtx_3070_suprim_x_8g-99

eller her:

https://pangoly.com/en/compare/vga/msi-geforce-rtx-3070-suprim-8g-vs-asus-rog-strix-nvidia-geforce-rtx-3070-oc

Jeg vil vove den påstand, at du ikke kan mærke nogen som helst forskel på de to :-)
Avatar billede mronet87 Forsker
02. august 2021 - 20:14 #2
Gaming, men det er jo ikke TI og heller ikke Asus Rog Strix OC versionen.
Avatar billede milter Ekspert
02. august 2021 - 20:20 #3
#2.

Og hvad så?
Avatar billede milter Ekspert
02. august 2021 - 21:35 #4
Undskyld, min sidste kommentar var ikke særligt oplysende eller fornuftig.

Men, når det er sagt, så vil jeg stadig vove påstanden om, at du ikke kan mærke nogen forskel mellem de to. Der kan måske måles en anelse forskel med instrumenter, men irl vil du ikke bemærke noget.

Hvis du vil have personlige erfaringer fra andre gamere, så kan du kun få brugbare svar fra personer, som har spillet en del med begge kort. Og det er nok begrænset, hvor mange der skifter på den måde mellem to grafikkort til ca. 8000 kr. stykket i den samme maskine:-)
Avatar billede mronet87 Forsker
03. august 2021 - 05:35 #5
Ja, med sådan en pris skal jeg også være sikker på at jeg gør det rigtige køb.
Der må jo være nogen gamere herinde, som har erfaring med de kort.

Ud over performance er det nu også temperatur og kvalitet.