Avatar billede Klaus W Guru
02. august 2021 - 20:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vagtliste

Hej er der nogle der ved hvordan man laver en liste i Excel.
Jeg har 5 personer som står så ledes.
Vagt1
Vagt2
Vagt3
Vagt4
Vagt5
Nu er der sådan at det ikke altid er den sammen der starter en vagt op, men det er altid personen efter der afløser.
Eks. I Celle B2 skriver jeg Vagt2, så skal der i B3 står Vagt3, B4 Vagt4, B5 Vagt5 og i B6 Vagt1.
Giver det mening, og er der nogle der kan hjælpe.
På forhånd tak
Klaus W
Avatar billede kim1a Ekspert
03. august 2021 - 06:44 #1
Hvis der kun er fem kunne en lang if sætning være vejen frem.

I B3
=if(B2="vagt1";"vagt2";if(B2="vagt2";"vagt3";if(B2="vagt3";"vagt4";if("vagt4";"vagt5";"vagt1"))))
Avatar billede Klaus W Guru
03. august 2021 - 07:53 #2
Hej Kim1a
Tak den var lige i skabet

KW