Avatar billede Jens Olesen Praktikant
03. august 2021 - 13:30 Der er 3 kommentarer

Tælle på farver

Hej

Jeg sidder og roder med at lave et " planlægnings ark", hvor der ud for en medarbejder tildeles en farvekode, alt efter hvilken opgave han skal udføre.

Laver det på uge basis hen over året og har brug for en løbende sammentælling på et faneblad ud for medarbejder A, B, C osv som tæller op hvor mange " grønne " felter Gule felter osv der har været sat ud for den enkelte.

Kan exel det ? og hvis det kan hvordan gøres dette ?
Avatar billede madklub Guru
03. august 2021 - 14:14 #1
Brug koder i stedet for farver. Hvem skal farvelægge cellerne ?

Med betinget formatering kan du farve cellerne.
Avatar billede Jens Olesen Praktikant
03. august 2021 - 14:30 #2
Cellerne farvelægges af den der planlægger montørene, men jeg har behov for at kunne skrive i cellerne oveni.
Avatar billede store-morten Ekspert
03. august 2021 - 16:52 #3
Skal der tælles pr. række/Kolonne eller område?
Stå medarbejderne mere end 1 gang?
Må det være en Tabel med filter?
Må det være med en makro?